Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Parts: meil on küll Estonian Airile plaan B

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Majandusminister Juhan Parts eile valitsuse pressikonverentsil.
Majandusminister Juhan Parts eile valitsuse pressikonverentsil. Foto: Mihkel Maripuu

Majandusminister Juhan Parts märkis eile, et vastupidiselt peaminister Andrus Ansipi kolmapäevasele väitele, et riigil pole Estonian Airiga plaani A-gi, on tegelikult olemas isegi alternatiivne plaan, mida esialgse ebaõnnestumise korral kasutada.

«Meil on plaan B. Töötame selle kallal,» ütles ta.

Mis see on, ei tahtnud Parts eile detailselt selgitada, põhjendades, et prioriteet on olemasoleva firmaga toime tulemine.

Avalikult on ka välja pakutud, et riik peaks vajalikud lennuühendused sisse ostma, ent Partsi sõnul pole see nii lihtne. «See pole kindlasti midagi sellist, mida on avalikkuses ette kujutatud, et kirjutame lennujaamade loetelu, kirjutame kellaajad, mil lennud peaksid väljuma, ja siis teeme ühe pakkumise. Seda reeglid ei võimalda,» sõnas ta. Sama on tõdenud ka Estonian Airi juht Jan Palmér, keda Postimehel eile tabada ei õnnestunud, kuna viimane viibis koosolekul.

«Sel on aga palju regulatsioone. Üks on see, et kui riik avaldab oma sihtkohasoovi ja keegi ütleb, et tahab sel liinil kommertsalustel lennata, aga vaid ühe korra kolmapäeviti, siis Euroopa Liit ei luba enam rohkem seda liini sisse osta,» on Palmér varem rääkinud.

Partsi kinnitusel esitas Palmér möödunud nädala esmaspäeval Estonian Airi nõukogule esialgse ümberkorralduste plaani. Nõukogu ministrile seda veel saatnud pole.

Koos laenu väljamaksega andis valitsus eile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ka ülesande esitada 31. jaanuariks kestlik tegevus- ja ajakava Estonian Air restruktureerimiseks ja/või alternatiivsete lahenduste kohta Eestile oluliste lennuühenduste tagamiseks.

Tagasi üles