Analüütikute hinnangul on Facebooki teisipäeval esitletud uuel Graph Search otsingutööriistal küll suur potentsiaal ettevõtte käibe suurendamiseks, samas ei kõiguta see Google'i maailma populaarseima otsingumootori positsiooni.
Analüütikud: Facebooki uus otsingutööriist ei paku Google'ile konkurentsi
Facebooki Graph Searchi tööriist pakub suhtlusvõrgustiku enam kui miljardile kasutajale võimalust kasutada nende sõprade poolt avaldatud infot selleks, et leida kõike neile vajalikku - restoranidest kuni filmisoovitusteni, kirjutab Reuters.
BofA Merrill Lynchi analüütikute hinnangul sisaldab otsingutööriist mõningaid kategooriasoovitusi, mida suhtlusvõrgustik saab kiirelt rahaks pöörata.
«Bingiga koostööd tehes peaks olema lihtne lisada otsingutulemustesse makstud vasteid,» toodi analüütikute poolt üheks näiteks.
Facebook on juba mõnda aega teinud koostööd Microsoftiga, mille Bingi otsingumootor pakub keskkonnavälistele veebilehekülgedele suunavaid otsingutulemusi. Samuti integreerib Microsoft teatud Facebooki vasteid oma Bingi otsingumootori otsingutulemustesse.
BofA Merrill Lynchi analüütikute hinnangul võiks Facebook oma aastasele käibele lisada Graph Searchi abil umbes pool miljardit dollarit, seda juhul, kui suhtlusvõrgustik suudab genereerida ainult ühe makstud kliki iga kasutaja kohta aastas. Seetõttu tõstis uuringufirma Facebooki aktsia hinnasihti nelja dollari võrra 35 dollarini.
J.P. Morgan Securities'i analüütikute hinnangul on aga probleemiks see, et Facebook ei ole avalikustanud oma uue otsingutööriista mobiilsetesse seadmetesse lisamise ajakava.
«Google'i andmetel otsitakse poolte mobiilsetes nutiseadmetes tehtavate päringute abil just kohalikku informatsiooni. Suuresti kohalikul informatsioonil põhineva Graph Searchi edu sõltub seega mobiilsetele seadmetele mõeldud tootega välja tulemisest. Samuti pole sellel nii head arvustuste ja ülevaadete sisu kui konkurendil Yelpil,» toodi välja erinevaid Facebooki uue tööriista kitsaskohti.
Pivotal Research Groupi analüütik Brian Wieser ütles, et raha teenimise potentsiaali määrab suuresti Facebooki võime haarata võimalikult suur tükk otsinguturust, kuid ta eeldab, et see osa ei hakka olema eriti suur.
«Tarbijad kasutavad pigem edasi teisi otsingumootoreid nagu Google. Reklaamiostjad kasutavad sellest tulenevalt Graph Searchi ainult juhul kui see tundub neile tulusana,» ütles Wieser.
Selles, et Facebooki uus otsingutööriist ei paku Google'ile lähitulevikus erilist konkurentsi, olid pea kõik analüütikud ühel nõul.
«Praegu me ei näe Graph Searchi ohuna Google'i veebiotsingule. Kui tulevikku vaadata, siis Facebooki otsing võiks võistelda mõningate Google'i otsingukategooriate nagu Places'i ja Maps'iga,» arvasid BofA Merrilli analüütikud.
«Graph Search pakub kasutajatele unikaalset võimalust saada informatsiooni, mida Google'i otsing ei paku, kuid see ei asenda Google'i otsingut. Me näeme Facebooki Graph Searchi ja Google'i otsingumootori vahelist suhet üheaegselt omavahel võistleva ning täiendavana,» ütles oma hinnangus Piper Jaffray& Co.
«Näiteks võivad kasutajad, kes soovivad endale uut mobiiltelefoni osta, otsida Facebooki Graph Searchi abil oma sõprade arvamusi ning samas lugeda ekspertide arvustusi Google'i vahendusel,» tõid analüütikud näite.