Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Dreamlineri probleemi tekitas erakordne tehnoloogia

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Gert D. Hankewitz
Copy
Dreamlineri probleemi tekitas erakordne tehnoloogia.
Dreamlineri probleemi tekitas erakordne tehnoloogia. Foto: SCANPIX

Boeingu 787 Dreamliner, lennukitootja seni kõige arenenud õhulaev, on probleemides tehnoloogia pärast, mis eristab seda teistest.

Boeingu probleemid tulenevad aastaid tagasi tehtud otsusest vähendada lennukite kütusekulu, kirjutab Bloomberg. Seepärast on Dreamlinerites kasutusel suured akud, mis võimaldavad kasutada vähem mootoritest tekkivat elektrit. 787 kasutab viis korda rohkem elektrienergiat kui tavalised reaktiivmootoriga lennukid.

Autoakust kaks ja pool korda suuremad akud on piisavalt võimsad, et anda võimu 400 kodule ning nende kasutamine annab lisaks kütusesäästlikkusele ka rohkem ruumi reisijatele.

Ent põhjused, mis teevad akude kasutamise lennukis mõistlikuks nagu kiire laadimisaeg ning võimsus, tähendavad ka seda, et akud võivad ülekuumeneda ning põlema süttida.

Eile otsustas USA lennuamet FAA, et ükski Dreamliner ei tõuse enne õhku, kui selles on läbiviidud põhjalik kontroll. Tegemist on esimese taolise otsusega, mis puudutab üht kindlat lennukitüüpi, 34 aasta jooksul. Viimati jäeti maapinnale DC-10 lennukid pärast 271 inimese surmaga lõppenud lennuõnnetust Chicagos.

FAA andmeil on maailmas töös 50 Dreamlinerit. Boeingu eesmärk on kasutusse lasta 10 787 kuus, et täita tellimust kokku 800-le lennukile.

Märksõnad

Tagasi üles