Päevatoimetaja:
Sander Silm

Muredele võõrsilt ostetud kaupadega saab abi Eestist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Erala
Copy
Turistid Dubai kaubanduskeskuses ehteid uudistamas.
Turistid Dubai kaubanduskeskuses ehteid uudistamas. Foto: Caro / Scanpix
Osa eestimaalasi reisib palju ja teeb piiri tagant ka hulga oste. Suur peavalu võib inimest tabada siis, kui koju naastes selgub, et soetatud tootega on probleeme. Kas siis tuleb oma aega ja raha hakata kulutama välismaise kaupmehega jagelemisele?

Euroopa liidu (EL) piires saab sarnastele muredele abi siiski koduriigist ja selleks tuleb pöörduda tarbijakaitseameti juures tegutsevasse ELi tarbija nõustamiskeskusesse.

Keskus annab nõu, kuidas võõrsilt ostetud kaupadega seotud probleemide korral käituda ja aitab pretensiooni esitamisel välismaal tegutsevale müüjale. Lisaks võib nõustamiskeskus teatud kaebusi ka lahendada ja vahendada neid teistes riikides tegutsevatele kohtuvälistele asutustele.

ELi tarbija nõustamiskeskus loodi aastal 2005 ning esimese aasta jooksul otsis sealt oma muredele lahendust 18 eestimaalast. Rohkem pöördusid siis nõustamiskeskusesse välisriikidest pärit tarbijad, kel oli tekkinud probleeme Eestist ostetud kaupadega. 2008 oli esimene aasta, mil Eesti tarbijate kaebuste arv ületas välisriigist tulnud kaebuste hulga.

Selle aasta esimese kolme kuuga oli ELi tarbija nõustamiskeskusele laekunud juba 32 piiriülest kaebust ning enamik neist Eesti tarbijatelt.

Samas ei tegele nõustamiskeskus vaid välisreisilt soetatud kaupadega seotud murede lahendamisega, vaid piiriüleste kaebuste sisse mahuvad ka internetikaubandus, lennureisid ja mured pagasi kadumise, kahjustamisega.

ELi tarbija nõustamiskeskus asub internetis aadressil www.consumer.ee.

Tagasi üles