Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Ausast kliendist tehti üleöö võlglane

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tele2 pood.
Tele2 pood. Foto: Tele2

Mullu novembris Tele2 lepingu lõpetanud Heimo Trave hakkas ootamatult saama võlateateid ning ähvardusi, et ta kantakse maksehäirete registrisse. Tele2 tunnistas oma viga alles pärast meedia sekkumist ja saatis võlateateid edasi.

«Ma lõpetasin novembris Tele2 Haapsalu kontoris oma ärilepingu ja maksin ka leppetrahvi 125 eurot lepingu ennetähtaegse lõpetamise eest, aga nüüd saadavad nad mulle utoopilisi võlanõudeid,» oli koolitajana tegutsev Heimo Trave nördinud. Mehe sõnul kinnitas Haapsalu kontoris töötav klienditeenindaja, et ta on kõik arved tasunud ning mobiilifirmal talle pretensioone ei ole.

Sellegipoolest hakkas mees saama võlateateid, milles nõuti talt kord 263, siis 137 ja seejärel 138 eurot. Kahe kuu jooksul püüdis ta omal käel asjas selgust saada ning võttis kuuel korral nii melitisi kui ka telefoni teel  firmaga ühendust, kuid tulutult. «Ma helistan, kõik lubavad mulle tagasi helistada, siis kirjutatakse ja küsitakse jälle samu asju, mida ma neile juba rääkinud olen,» imestas mees.

Ettevõtjana oli ta eriti häiritud sellest, et kuigi ta on enda teada kõik õigesti teinud pannakse ta kui võlglane ikkagi maksehäirete registrisse. «Nüüd olen üleval internetis kui võlgnik ja kuna mul on oma koolitusfirma, siis on see minu jaoks juba tegelikult probleem,» oli mees pahane.

Inimlik eksitus

Tele2 pressiesindaja Hans Saarvelti sõnul arvestati esialgu nende töötaja inimliku vea tõttu kliendi leppetrahv kahekordsena. «Kuna klient ei öelnud hiljem teenindajale oma lepingulist salasõna, siis ei saanud andmekaitsenõuetest lähtuvalt meie teenindaja ka kliendi infopäringule antud hetkel vastata,» selgitas pressiesindaja.

Ta kinnitas, et infot maksehäireregistrisse ei edastatud ning tänaseks on leppetrahv annulleeritud. «Kompenseerisime kliendile ebamugavuste korvamiseks ka jooksva perioodi kõneteenuste eest seni üleval olnud summa,» lisas ta. Saarvelti sõnul vabandab ta kliendi ees ja ettevõte vaatab enda protseduurid täiendavalt üle.

Segadus jätkub

Kuigi kolmapäeval sai Heimo Trave Tele2 kirja, kus ta ees vabandati ning teatati võlgnevuse kustutamisest, sai ta uue võlanõude. «Arvasin, et sellega on asi läbi, aga neil on vist süsteemis mingi kala sees, igatahes täna hommikul tuli jälle kiri, et ma olen neile võlgu,» sõnas mees neljapäeval.

Tele2 väide, et probleemi lahendamisel oli takistuseks tema salasõna puudumine, üllatas meest. «Mitmel korral, kui ma klienditeenindajaga rääkisin, siis sain ma ilma salasõnata oma kontole ligi,  selles ei olnud mingit probleemi. Kui nad oleksid minuga vähegi kontakti võtnud ja rääkinud, siis oleks see asi ühel pool olnud,» arvas mees.

Tele2 kompensatsiooniks aga osutus lubadus kustutada üheksaeurone võlg, millest mees teadlikki polnud.  «Kui ma kontoris lõppsumma ära maksin, siis teadsin, et nüüd on kõik OK, aga nüüd selgus, et mingi arve oli üles jäänud ja seda lõppsummale ei lisatud. See nüüd siis mulle kompenseeriti.»

Reede hommikul saadetud täpsustuses kinnitas Tele2, et kliendi andmeid ei ole mitte kunagi maksehäireregistrisse edastatud.

« Viimane võlanõue sai edastatud postifirmale trükkimiseks ja väljastamiseks 30.12.2012. Juhul kui klient sai võlateatise hilinemisega, siis on see nähtavasti tingitud pühadega viibinud postiteenusest,» kirjutas Tele2 pressiesindaja Hans Saarvelt. Ta lisas, et peale 30.12.2012 ei ole Tele2 rohkem võlateatiseid kliendile väljastanud ning kuna kliendi leping on lõpetatud ja saldo 0 eurot, siis rohkem teatiseid talle ei saadeta.

Tagasi üles