Probleemivabad pole aga ka need riigid, mis praegu paistavad olevat suhteliselt heas seisus, seda vaatamata välisnõudluse nõrkusest tingitud väga tagasihoidlikust majanduskasvust või isegi -langusest. Mõnes riigis on liialt kiirelt kasvanud erasektori või riigi võlg (mõnes mõlemad), teises on kiire tootmiskulude kasv vähendamas tuleviku kasvuvõimalusi, suuremas osas riikides on sotsiaalsüsteemid mittekohased vananeva rahvastiku jaoks jne. Eelnevat arvestades tulebki valmis olla «ootamatult» lahvatavateks kriisideks ühes või teises jõukas riigis.
Arengumaade suhteliselt head, kuid riskirohked väljavaated
Kuigi arengumaade kasvuväljavaated on jõukate omadest paremad, on sealsete probleemide mitmekesisus ja iseloom tihtipeale potentsiaalselt hävitavamate tagajärgedega, seda eelkõige küll kohalikele inimestele. Kiirestikasvavate majanduste tüüpilised probleemid – üleinvesteerimine, logisev pangandus- ja õigussüsteem, korruptsioon ja kulude kiire kasvu tõttu konkurentsivõime (tihti-peale on selleks ainsaks eeliseks ju tootmise odavus) vähenemine – pole maailmast kuskile kadunud. Neile lisandub kokteil sise- ja välispoliitilistest pingetest, mis toitub kasvavast ebavõrd-susest, põlvkondade, rahvusgruppide ja muudest vastuoludest ühiskonnas, aga ka kasvavast riiklikust enesekindlusest, mis võib viia väliskonfliktideni, mis paremal juhul väljendub sõnasõjas, kuid halvemal (aga tõenäoliselt väiksema võimalusena) reaalses relvakonfliktis; vahepealseteks variantideks on erinevad majandussuhtlust halvendavad meetmed.
Ei tasu ka unustada, et suured kasvunumbrid tulenevad väga madalast tasemest, reaalselt on arengumaade inimeste keskmine jõukus kordades väiksem jõukamate riikide omast. Seetõttu on põhjendamatu rääkida ka Hiina või arengumaade positsiooni kardinaalsest muutumisest maailma majanduses. Jah, nende osakaal ja tähtsus kasvavad, kuid suhteliselt jääb enamus neist endiselt vaesteks. Arengumaade mõju väljendub eelkõige kollektiivses tegevuses, kuid on üpris tõenäoline, et nendevahelised vastuolud tulevikus kasvavad. Põhjusi selleks on küllaga. Näiteks pole Aafrika riigid enam nii vaimustnud Hiina investeeringutest kui veel mõned aastad tagasi, sest on selgunud, et ka sealsed investeeringud pole omakasupüüdmatud (olles tihtipeale omakasupüüdlikumad endiste kolonisaatorite omadest, keda hoiab nö joonel ajalooline minevik). Hiina on kaotamas alltööd veelgi odavamatele naaberriikidele (nt Vietnam, Laos, uuena lisandub nimekirja ilmselt Birma), kuid ka stabiilsematele Aafrika riikidele. Ladina-Ameerika ei ole oma poliitilistelt vaadetelt sugugi ühtne ja sealsed poliitilised protsessid võivad tähendada ebastabiilsust nii mõneski riigis ning suurendada vastuolusid riikide vahel.