Siinkohal nimetaksin veelkord peamised ohud, mis ekspordi alustajatel sageli läbimõtlemata jäävad ja võivad suure edu asemel tuua hoopis täieliku kõrbemise:
Puudub põhjalik ekspordiplaan iga turu kohta, mis sisaldab ka adekvaatseid turu-uuringuid.
Korraga soovitakse minna mitmele erinevale turule, mis töötavad aga täiesti erinevalt. Kuid ka Rootsi, Soome ja Norra on meie palkmajade ja mööbli valmistajate sõnul täiesti erinevate maitse-eelistustega kohad, mis siis veel rääkida Hiinast, Jaapanist või Hispaaniast.
Ekspordi käivitamine ja märkimisväärsete müügituludeni jõudmine venib tavaliselt pikemaks kui planeeritud. See võib tuua kaasa ressursside lõppemise.
Vaid üksikud ettevõtted suudavad eksporti hoogsalt alustada oma käibevahenditest, enamusele läheb vaja panga tuge. Kuid pank eeldab korralikku vettpidavat ja kõiki riske realistlikult kaalutlevat ekspordiplaani. Sellise plaani koostamine ühe sihtturu tarvis võtab tavaliselt aega 3-6 kuud ja vähemalt ühe inimese pidevat tööd selle aja jooksul.
Müük eksporditurul tähendab ka tõhusat kontrolli oma edasimüüjate üle ja nende abistamist igapäevaselt. Seda ressurssi värsked eksportijad sageli ette ei näe ja nii jäävad ka tulud tulemata.
Kokkuvõtvalt võiks öelda, et kuigi eksport on kahtlemata olulisim tee riigi ja selle elanike tulude kasvatamisel, tuleks seda siiski õhutada mõõdukalt. Juhtides tähelepanu ka riskidele. Vastasel juhul võib meil küll tekkida sadu uusi ja üha toredamaid firmasid, mis saavad ka esialgse riigipoolse rahastuse, kuid mõne aja pärast lõpetavad firmade prügimäel. Et seda vältida, tuleks rääkida ausalt, et eksport on üks kiireimaid võimalusi raha põletamiseks, mida saab raha teenimiseks pöörata vaid süsteemse planeerimise, jõulise elluviimise ja riskide maandamisega.