Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Lugeja küsib: kas neli aastat tagasi ostetud aknad peab firma korda tegema?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
kallid aknad muretsenud inimene peab igal aastal tellima töömehed, kes akna ülaosas olevat kinnitit reguleeriksid.
kallid aknad muretsenud inimene peab igal aastal tellima töömehed, kes akna ülaosas olevat kinnitit reguleeriksid. Foto: Lugeja pilt

«Tellisin neli aastat tagasi Haapsalu uksetehasest toona 10 000 krooni maksnud aknad. Kaks aastat hiljem hakkasid aknad eest ära tulema ja firma sõnul vajasid  need reguleerimist. Kohale tulnud töömehed seda ka tegid, esitades pärast 60eurose arve. Jõulude eel hakkasid aknad taas lagunema ning ettevõte teatas, et kuna garantiiaeg on läbi, siis see ei ole enam nende mure. Kas mul on õigus nõuda ettevõtte kulul akende korda tegemist, kuigi garantiiaeg kaks aastat on möödas? Ostsin ju ikkagi kauba, mis peab vastu pidama aastakümneid,» küsib murelik lugeja.

Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Pretensiooni esitamise aeg on kaks aastat ja selle aja jooksul on ettevõte kohustatud tootmisvead ka parandama, toote asendama või kui need ei ole võimalikud, siis maksma tarbijale raha tagasi.

Kui ostust on möödas neli aastat, siis paraku pretensiooni esitamise õigust ei saa kasutada ja tuleb vaadata, kas on antud akendele garantii. Selleks tuleb üles otsida leping ja võimalikud garantiitingimused. Kui garantiid ei ole siis paraku ei ole ka midagi teha.

Tagasi üles