Püüe Tallinna bussitalonge tagastada luhtus

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuigi paljudes pealinna bussides on siiani komposterid alles, siis neis augustatud talongid tegelikult sõiduõigust ei anna.
Kuigi paljudes pealinna bussides on siiani komposterid alles, siis neis augustatud talongid tegelikult sõiduõigust ei anna. Foto: Margus Ansu / Postimees

Vahetult enne aastavahetust  paki bussitalonge ostnud naise katsed neid tagastada luhtusid, eriti pahandab aga kaugemalt  Tallinna tulnud naist asjaolu, et müüja ei hoiatanud teda piletite kehtivuse kaotamise eest.

28. detsembril Tallinna sõitnud naine otsustas osta Viru terminaalist kümnese paki bussipileteid, et «pärast mitte joosta ja otsida kohta, kus neid saaks», kirjutab venekeelne Postimees. «Müüja müüs rahulikult 10 piletit ja isegi ei hoiatanud, et nende kasutusaeg saab varsti läbi,» kirjutas naine, kes ei osanud kahtlustada, et isegi kui ühistranspordis on kompostrid, siis  1. jaanuarist paberpiletid enam ei kehti.

Naine helistas Ühisteenuste või Ühendatud Piletite infotelefonil, kus «meeldiv bariton» kinnitas talle, et piletid tõesti ei kehti ja soovitas pöörduda sinna, kus ta need ostis või minna linnavalitsuse infosaali. «Aga võite kaevata R-kioski kohtusse ja saada mingi summa,» meenutas naine kõnet ja lisas, et ilmselt seda öeldes tehti teisel pool toru nalja. 4. jaanuaril läks naine piletid müünud kioskisse ja uuris, kas ta saaks piletid tagastada. «Minu küsimusele, miks pileteid müües mind ei hoiatatud, et nende kehtivus saab paari päeva pärast läbi, järgnes jäme ja halvustav vastus, et see on teie probleem ja kust meie teame, milleks teil neid pileteid vaja oli».

«Ei mingit märki kahetsusest või vabandust ja see sundiski mind lugejatega seda jagama,» kurtis naine.

Võõras mure

Seejärel pöördus ta Vabaduse väljakul olevasse Tallinna teenindussaali. Seal öeldi talle, et seda oleks pidanud teadma ja poleks vaja olnud pileteid osta ning sama vastus, mis R-kioskis - «see on teie probleem». «Aga minu küsimusele, kas oleks võimalik bussipiletitele kulutatud summa kanda ühiskaardile või raha tagasi maksta, öeldi, et ma ei saa ju teile oma taskust 8 eurot maksta».

R-Kioski esindaja Maarika Vaderi sõnul on uue piletisüsteemiga ette tulnud mitmeid arusaamatusi ning kuna infot on palju, siis tarbijad peaksid hoolikalt välja selgitama, millised piletid millal kehtivad ning milliseid soodustusi on neil võimalik saada.  «R-Kiosk teeb piletite edasimüüjana kõik võimaliku, et ka meie teenindajad oskaksid antud toodete kohta infot jagada, kuid arvestades teabe mahtu, on esmasteks allikateks kindlasti teenusepakkujad,» lisas ta.

Vaderi sõnul ei saa nende teenindaja nõuda kliendilt selgitust 10 paberkupongi kasutamise kohta nelja päeva perioodi peale. Ta oli kindel, et teenindaja oleks osanud vastata, millise kuupäevani paberpiletid kehtivad. «Mina ei oska ega saa kommenteerida infoliini  teenindaja ja kliendi vahelist dialoogi – oskan vaid öelda, et sarnase murega paberpiletite puhul tuleb pöörduda kas Tallinna transpordiameti või Ühisteenused poole,» sõnas Vader.

Ta lisas, et antud olukorras poleks olnud võimalust tagastada kliendile ostetud piletite maksumust, sest need kehtisid kuni 31.12.2012 ning seda infot oli levitatud mitmetes meediakanalites. «Meie teenindajal polnud õigust 4 jaanuaril kliendilt pileteid tagasi osta ning ta käitus korrektselt,» kinnitas ta.

Vaderi sõnul uurivad nad  kindlasti välja, kas ja kuidas teenindaja ennast väljendas. «Anname endast parima, et klientidel ei tekiks meie kioskites negatiivseid emotsioone,» lubas R-Kioski esindaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles