![Suurim hinnaerinevus ilmnes Elva Konsumis. Pilt on illustratiivne.](http://f8.pmo.ee/EuZyRXg7LTOBHdROgn8DAgnUJV8=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2012/09/04/1299474t1h90b7.jpg)
Tarbijakaitseamet viis detsembris läbi järjekordse üle-eestilise hinnakontrolli, mille eesmärk oli võrrelda kaupluste saali- ja kassahindu. Erinevalt varasemast eksisid kaupmehed rohkem tarbija kasuks.
Tarbijakaitseamet viis detsembris läbi järjekordse üle-eestilise hinnakontrolli, mille eesmärk oli võrrelda kaupluste saali- ja kassahindu. Erinevalt varasemast eksisid kaupmehed rohkem tarbija kasuks.
Ameti inspektorid kontrollisid sel korral kokku 82 kauplust, millest 30 tuvastati rikkumine. Eelmise aktsiooniga võrreldes tõusis eksimuste osakaal 36 protsendile (augustis oli eksimusi 29 protsenti). Kaupade saalihind osutus kassas tarbija jaoks kallimaks 16 juhul, odavamaks lausa 30 juhul.
Suurim hinnaerinevus ilmnes Võru Vilja Selveris, kus tekikoti eest pidi tarbija kassas tasuma 7,91 eurot saalihinnast rohkem. Tarbija kasuks eksis suurima summaga Maardu lemmikloomapood PetShop, kes küsis hinnasildi järgi 24 eurot maksva kaelarihma eest kassas pea kaheksa eurot vähem.
«Tarbijate õnneks naeratas Fortuuna seekord ülekaalukalt just neile,» ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. «Pikemas perspektiivis ennustan edu aga siiski nendele kaupmeestele, kes teadlikult ja süsteemselt teevad pingutusi hindade korrektse esitamise nimel ning aktsepteerivad juhusliku eksimuse korral müügisaalis esitatud madalamat hinda.»
Nõuandeid tarbijale: