Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Stockmann hoiatab parkijaid ostukärude eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Parklatesse laokile jäänud ostukäru võib autoomanikule põhjustada suure remondiarve. Foto on illustratiivne.
Parklatesse laokile jäänud ostukäru võib autoomanikule põhjustada suure remondiarve. Foto on illustratiivne. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Stockmanni kaubamaja pani parkimismajja välja hoiatussildid, et pood ei vastuta ostukärudele otsa sõitmisest tekkinud avariide puhul. Asjatundja kinnitusel võib selline väike avarii minna autoomanikule kalliks maksma.

Lisaks panneb pood poekülastajatele südamele, et nad paneksid ostukärud spetsiaalselt selleks ettenähtud kohtadesse.

«Oleme seda teinud parema klienditeeninduse ja parkijate turvalisuse huvides,» selgitas Stockmanni turundusjuht Erica Järv. Ta lisas, et nagu igal pool mujal liikluses, nii toimub ka suurpoe parkimismajas aeg ajalt pisiavariisid ja tuleb ette probleeme.

«Selleks, et kärud ei takistaks parkimiskohtadeni jõudmist, väljasõitu ega tekitaks muid pahandusi, juhimegi selle sildiga klientide tähelepanu sellele, et enda ja teiste klientide huvides peab ostukärud tagastama tähistatud käruparklasse, mis asuvad parkimismaja igal tasandil,» toonitas ta.

Stockmanni esindaja jättis vastamata küsimuste, kas mõni autojuht on poelt ka sellise õnnetuse eest kahjutasu nõudnud ning kui suure summaga on tegu.

Väikse kõksu suured kulud

Liikluskindlustuse fondi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul pole neil ülevaatliku statistikat erinevates parklates toimunud liiklusõnnetuste arvu kohta. Ka ostukärule otsasõitude arvu pole liikluskindlustuse registrist võimalik  eraldi välja tuua.

«Enamasti saab sellistes liiklusõnnetustes kahjustada vaid see sõiduk, mis ostukärule otsa sõitis. Liikluskindlustus ei hüvita liiklusõnnetuse põhjustanud sõidukile tekkinud kahju, ning seetõttu need juhtumid liikluskindlustuse registri andmetes enamasti ka ei kajastu,» selgitas ta. Statistikasse jõuavad vaid juhtumid, kus otsasõidu tagajärjel tekkis kahju ka ostukärule või kolmandate isikute varale (nt teisele sõidukile vms) või mõne inimese tervisele (nt kokkupõrkest eemale paiskunud ostukäru vigastas möödujat).

Täpseid statistilisi andmeid omamata võib Ernitsa sõnul arvata, et enamasti on sellistes liiklusõnnetustes tekkinud kahjustused küll väikesed, kuid nende remont siiski kulukas. «Näiteks ainuüksi keskmise sõiduauto esitiiva värvimise hind võib jääda suurusjärku 350 eurot. Kui kahjustada saab näiteks sõiduki esituli, siis võib selle asendamise hind ka üle mitmetuhande euro küündida,» tõi ta näiteid.

Tagasi üles