Juba mitu aastat Eesti uute sõiduautode müüki valitsenud Škoda Octavia pidi lõppenud aastal Toyota Avensisele alla vanduma, kirjutab Whatcar?.
Millised olid eelmisel aastal enimmüüdud automudelid Eestis?
Kui aastal 2011 kolmandal kohal olnud Avensist müüdi mullu 782 autot, siis Octaviat 35 võrra vähem – 747. Kolmandal kohal platseerus mullune teise koha omanik Nissan Quashqai.
Maanteeameti autoregistri andmetel registreeriti aastal 2012 ühtekokku 19 408 uut sõiduautot, mida on 14 protsenti rohkem kui aastal 2011.
Škoda hetkelise languse võib suuresti kirjutada selle arvele, et rahva seas valitses täielik teadmatus uute mudelite turulejõudmise osas.
Uut Škoda Octaviat oodati juba aasta tagasi, kuid VW kontserni sisepoliitika nägi ette, et esmalt on vaja esitleda uut autodekolmikut: VW up!, Škoda Citigo ja Seat Mii, seejärel anda roheline tuli Škoda Rapidile ja Seat Toledole ning muidugi lansseerida uus VW Golf VII ise.
Isegi uue Škoda Octavia sõsar Seat Leon toodi sügisel Pariisis rahva ette, kuid uut Octaviat suudeti kalevi all hoida kuni viimase minutini. Tema ametlik esmaesitlus toimus aasta viimasel kuul Tšehhis, Škoda tehases kohapeal, proovisõidud maailma autojakirjanikele toimuvad lähinädalatel Portugalis. Laiem publik näeb teda aga alles oma silmaga paari kuu pärast toimuval Genfi autonäitusel. Terve aasta loodetust hiljem.
Seega on selge, et alanud aasta tõotab Škodale tulla taas parem, sest lisaks uuele Octaviale oodatakse head minekut ka Rapidile. Kuid sellele vaatamata ei ole lihtne Toyotale taas järele jõuda: äsja saabus müügile uus Auris, kohe-kohe lisandub uuenenud Verso ja loomulikult uus RAV4, mis esindab eestlaste seas kõige enam kasvavat autosegmenti.
Möödunud aasta automüügis tasub esiletõstmist veel Kia, mis kahekordistas võrreldes 2011. aastaga oma müüki. See on ka arusaadav, sest täielikult uuenesid nii Sportage, Rio, cee`d, toodi turule uus Optima, Sorento jne.
Samuti kasvatas oluliselt oma müüki Chevrolet, mis samuti on igati loogiline: Chevrolet Cruze luukpära ja universaali turulejõudmine oli just see, mida rahvas ootas: soodne ja praktiline kompaktauto, mis sõidab oma klassi tippudega võrdselt hästi.
Lisaks Škodale vähenes mullu ka Renault`, Opeli, Seati ja Suzuki müük ning loomulikult ka Dodge`i ja Chrysleri oma, sest need margid sisuliselt kadusid meie turult, muutudes vastavalt Fiatiks ja Lanciaks. Viimase esinduse saabumine Eestisse on tänaseni küsimärgi all.
Uute sõiduautode TOP 20 2012
Mudel 2012 2011 Muutus, tk
Toyota Avensis 782 564 +218
Škoda Octavia 747 953 -206
Nissan Qashqai/Qashqai+2 622 661 -39
Subaru Legacy/Outback 506 504 +2
Volkswagen Golf 483 519 -36
Mitsubishi i-MiEV 456 52 +404
Renault Megane 455 554 -99
Honda CR-V 423 444 -21
Kia Sportage 398 239 +159
Toyota Auris 393 226 +167
Škoda Superb 351 372 -21
Honda Civic 345 146 +199
Ford Focus 336 301 +34
Toyota Land Cruiser 150 299 184 +115
Toyota Corolla 295 271 +24
Toyota RAV4 294 221 +73
Volkswagen Passat 292 302 -10
Dacia Duster 291 167 +124
Škoda Yeti 288 167 +121
Peugeot 508 275 208 +66