Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Google ja Yahoo! teenivad piraatsaitide pealt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
Google'i kasutajakontod on ohu all.
Google'i kasutajakontod on ohu all. Foto: SCANPIX

Google ja Yahoo! kuuluvad piraatsisu levitavatel veebilehtedel reklaami levitavate firmade esikümnesse, selgub Lõuna-Kalifornia ülikooli uurimisgrupi Annenberg Innovation Lab uuringust.

Uuringu läbiviijad analüüsisid piraatfilmide ja- muusikaga tegelevate veebilehtede reklaamisisu ning jõudsid järeldusele, et kõige sagedamini jõuavad sinna reklaamid võrgustiku Openx kaudu. Selle firma kliendid on näiteks The New York Post  ja StartTribune.

Piraatsaitidele reklaami paigutamise edetabeli teisele kohale tuli Google koos reklaamiketiga Double Click. Yahoo! jäi kuuendale kohale.

USC Annenberg Innovation Labi direktor Jonathan Taplin märkis, et suured piraatlusega tegelevad veebilehed levitavad ebaseaduslikult sisu ning varastavad sellega kaubamärgi ja autoriõigustega kaitstud toodangut, viies sellega miljoneid dollareid autorite taskust kõrvale. Taplin lisas, et tema arvates ei suuda seadusandlikud regulatsioonid üksi piraatluse probleemi lahendada ning palju tulemuslikum oleks peamiste sektorite, näiteks online reklaamitööstuse eneseregulatsioon selles vallas.

Annenberg Innovation Lab hakkab piraatlusega tegelevate lehekülgi soosivate reklaamivõrgustike nimekirja avaldama igakuiselt.

Tagasi üles