Google ja Yahoo! kuuluvad piraatsisu levitavatel veebilehtedel reklaami levitavate firmade esikümnesse, selgub Lõuna-Kalifornia ülikooli uurimisgrupi Annenberg Innovation Lab uuringust.
Google ja Yahoo! teenivad piraatsaitide pealt
Uuringu läbiviijad analüüsisid piraatfilmide ja- muusikaga tegelevate veebilehtede reklaamisisu ning jõudsid järeldusele, et kõige sagedamini jõuavad sinna reklaamid võrgustiku Openx kaudu. Selle firma kliendid on näiteks The New York Post ja StartTribune.
Piraatsaitidele reklaami paigutamise edetabeli teisele kohale tuli Google koos reklaamiketiga Double Click. Yahoo! jäi kuuendale kohale.
USC Annenberg Innovation Labi direktor Jonathan Taplin märkis, et suured piraatlusega tegelevad veebilehed levitavad ebaseaduslikult sisu ning varastavad sellega kaubamärgi ja autoriõigustega kaitstud toodangut, viies sellega miljoneid dollareid autorite taskust kõrvale. Taplin lisas, et tema arvates ei suuda seadusandlikud regulatsioonid üksi piraatluse probleemi lahendada ning palju tulemuslikum oleks peamiste sektorite, näiteks online reklaamitööstuse eneseregulatsioon selles vallas.
Annenberg Innovation Lab hakkab piraatlusega tegelevate lehekülgi soosivate reklaamivõrgustike nimekirja avaldama igakuiselt.