Meediaanalüütik Leito: ka mina eksisin reklaamituru ennustustes

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajalehed.
Ajalehed. Foto: Toomas Huik

Meediaanalüütik Toomas Leito kirjutab oma reklaamituru analüüsis, et eelmise aasta reklaamiturg jäi tunduvalt alla prognoositule. «Ka mina eksisin,» kirjutab Leito. «Kuid ometi julgen selleks aastaks prognoosida 3-5 protsenti lehtedes reklaamikäibe kasvu, millest paar protsenti tuleb kohalike valimiste kampaaniatest.»

Viis suuremat ajalehte müüsid aastaga reklaami 14 miljoni euro eest ja kokku ilmus 9268 külge reklaame, mis on 160 külge vähem kui aasta tagasi. Rahaliselt suurenes reklaamiturg aastaga 200 000 euro võrra ehk vaid 1,4 protsenti. Seejuures lehtede veebikäive suurenes 9 protsenti.

Reklaamimaht suurenes vaid Äripäevas (8 protsenti) ja Postimehes (4 protsenti), teistes lehtedes vähenes: Eesti Ekspressis 5, Õhtulehes 6 ja Eesti Päevalehes 9 protsenti. Rahaliselt oli kõige suurem, 10 protsendine reklaamikäibe kasv Äripäevas. Postimehe reklaamikäive kasvas aastaga 4 protsenti.

Detsembri reklaamituru kohta ütleb Leito, et see oli loid. «Ebakindlus majanduses ja segased perspektiivid ei innustanud firmasid reklaamile kulutama rohkem kui hädavajalik oli,» ütleb ta. Oluliselt suurenes vaid sisustusreklaamide hulk, mida võis lehtedest leida peaaegu poole rohkem kui aasta tagasi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles