Millised olid eelmise aasta olulisemad trendid nutirakenduste maailmas?

Kalev Aasmäe
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
iPhone'ile loodud rakendused
iPhone'ile loodud rakendused Foto: SCANPIX

2012. aastal populaarseimateks nutirakendusteks olid meelelahutuslikud Angry Birds ja Youtube, samas kasvas ka igapäevategemisi hõlbustavate nutirakenduste tähtsus tarbijate elus.

Eelmisel aastal veetsid nutiseadmete omanikud erinevaid rakendusi kasutades uuringufirma Flurry andmetel keskmiselt kaks tundi päevas, mis on 35 protsenti rohkem kui tunamullu. Kasvu oodatakse ka käesolevalt aastalt, kirjutab Reuters.

«2012. aasta oli tarbijate seas rakenduste kasutamisel pöördeliseks aastaks,» ütles mobiilse turundusega tegeleva ettevõtte Fiksu viitsepresident Craig Palli, lisades, et suurimaks muutuseks oli tarbijate valmidus hakata nutirakendusi kasutama mitte ainult meelelahutuseks, vaid ka oma igapäevategemiste hõlbustamiseks.

Enim kasvas huvi sotsiaalvõrgustike-, meedia ja meelelahutuse-, fototöötluse- ja mängurakenduste vastu. Näiteks Apple'i App Store'is oli enim alla laetud tasuliseks rakenduseks Angry Birds, tasuta rakenduseks aga Youtube.

Meelelahutuslikest rakendustest tungisid esile Draw Something, mis oli eelmise aastal Androidi ja Apple'i iOSi kasutavates seadmetes tasuliste rakenduste allalaadimiste arvult teisel kohal, samuti Words With Friendsist innustust saanud mitmikmängijatoega nuputamismängud Letterpress ja ScrambleWithFriends. Ameerika Ühendriikides ja Kanadas lõi laineid ka muusikaavastamise rakendus Songza, populaarne oli ka Apple'i poolt aasta parimaks iPadile mõeldud rakenduseks valitud Paper.

Tõeline revolutsioon toimus Palli sõnul siiski hoopis tarbijakäitumises. Aina rohkem inimesi kasutavad nutirakendusi oma igapäevaelu lihtsustamiseks, taksode ja hotellide otsimisest kuni uudiste jälgimise ja maksete tegemiseni.

«Taksode ja limusiinide broneerimiseks loodud Uber ja Hallo ning majutuse leidmiseks abi pakkuvad AirBnB ja HotelTonight hakkasid eelmisel aastal peavoolurakenduste sekka jõudma,» tõi Palli näiteid.

Samuti kogusid tarbijate hulgas populaarsust «digitaalsed rahakotid» ehk makserakendused nagu Square ja Passbook.

Palli sõnul oli mitmete 2012. aasta oluliste sündmuste nagu olümpiamängud ja USA presidendivalmised ajal App Store'is näha vastavate rakenduste populaarsuse kasvu, mis tähendab, et tarbijad tahavad end uudistega kursis hoida ka nutirakenduste abil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles