Vaata tuleva aasta perspektiivikamaid startup-ettevõtteid!

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuku raadio saate «Restart» perspektiivikaima startup-firma tiitliga pärjati valuutavahetusettevõte Transferwise.
Kuku raadio saate «Restart» perspektiivikaima startup-firma tiitliga pärjati valuutavahetusettevõte Transferwise. Foto: eu-startups.com

Teist aastat järjest korraldas Kuku raadio saade «Restart» küsitluse, et välja selgitada tuleva aasta perspektiivikaimad startup-firmad.

Allpool on kokkuvõtte edetabeli esikümnest koos tegevusala ja ekspertide kommentaaridega, sulgudes on positsiooni muutus võrreldes eelmise aastaga.

  1. (+6) Transferwise - valuutavahetus ilma pankadeta.
    Ragnar Sass (Pipedrive): «Pangandusturgu ründama asunud startup on 2012. aastal väga hoogsalt arenenud. Nüüd ka dollarimaksed lisanud firma tõotab ka 2013. aastal komeedilendu jätkata.»
    Rain Rannu (Fortumo): «Odavamad teenustasud rahvusvahelistel on väga suure potentsiaaliga äri, eriti globaliseerumise ja tööjõu veel vabama liikumisega tuleviku kontekstis.»
    Eero Tohver (Uptime): «Raha on tugevalt tõstetud, promo tehtud, nüüd loodaks, et ka tulemused ennast kaua oodata ei lase.»
     
  2. (+8) Creative Mobile - mobiilmängude tootja.
    Herty Tammo (StartupWiseGuys): «Suurepärased majandustulemused nii lühikese ajaga.»
    Rain Rannu (Fortumo): «Võimas tulemus 2011. ja 2012. aastal, 2013 näitab, kas nad suudavad ühe-frantsiisi-firmast järgmisele tasemele hüpata. Usun neisse.»
    Evgeni Kabanov (ZeroTurnaround): «Superhead numbrid, eks vaatab, kas see oli juhtumisi või suudab samamoodi edasi jätkata.»
     
  3. (+0) Erply - kassasüsteemide lahendus.
    Kristjan Hiiemaa (Erply): «Kasv kiireneb, suurimal kliendil 10 000 töötajat. Austraalia kontor annab tugeva arenguhüppe.»
    Jevgeni Kabanov (ZeroTurnaround): «Agressiivne kasv, hea turg, hea meeskond, head numbrid.»
    Kaur Lohk: «Tugev firma ja hea toode, mis on juba tõestanud oma meeskonna ja toote eluvõimelisust, ootaks järgmistest aastatest veelgi paremat arengut.»
     
  4. (-3) ZeroTurnaround - instrumendid Java programmeerijatele.
    Martin Koppel (Fortumo): «Antud faasis näitab muljetavaldavat kasvutempot, uue investoriga on asjad skaleeruvamaks muutunud ja usun, et kasvu jätkub suuresti ka uuel aastal ning raha lõikamise aeg on alles ees.»
    Mart Kikas (Arengufond): «Lahendavad päris probleemi, mis IT-inimestel on. Tunne on, et saavad 2013. aastal hoo sisse.»
  5. (uus) Marineexplore - ookeani andmete visualiseerimine.
    Mari-Liis Lind (Garage48): «Perspektiivikas, suurte andmekogude analüüsimine, koondamine ja visualiseerimine.»
    Martin Goroshko: «Väga tugev meeskond ja globaalne haare. Esimesest päevast alates toonud pardale tugeva IT-, teadus- ja investorkompetentsi, tõstsid raha. Lahendavad globaalset probleemi, pakuvad teenust globaalsele turule, oodata võib globaalne edu.»

  6. (-4) GrabCad - inseneride sotsiaalvõrgustik.
    Mart Kikas (Arengufond): «8 miljoni dollarise uue investeeringuga ja uute tooteplaanidega olemasoleva kliendibaasi pealt võib suur edu suhteliselt kiiresti tulla.»

  7. (+9) Pipedrive - müügitarkvara.
    Ragnar Sass (Pipedrive): «2012 aastal üks kiiremini kasvanud firma suutis aastaga käivet kasvatada koguni üle 10 korra ning tänaseks on firmal kliente juba 85 erinevas riigis. 2013 aastal võib firmat ilmselt ka teisi uudiseid oodata.»

  8. (uus) Vital Fields - ilmaennustus põllumeestele.
    Indrek Vainu (STACC): «Ilma jälgimise ja ennustamisega on põllumehed aastatuhandeid tegelenud. Kui Vital Fields suudab pakkuda korraliku ja täpset seireinfot, on nende tulemused kindlustatud ja põllumehed rahul. Saavad rohkem saaki ja tegutsevad vastavalt saadud teavitustele.»

  9. (-4) Flirtic.com – rahvusvaheline tutvumisteenus.
    Andres Susi (Flirtic.com, Cherry): «Eesti turg on pea 100 protsenti käes, monetiseerimine on 2012. aastal lahendatud. Peamine väljakutse järgmiseks aastaks on kasutajatebaasi kasv ja uute turgude vallutamine.»

  10. (+4) Click and Grow - tark lillepott.
    Martin Goroshko (Tehnopol): «Meeskond on kõva töö ära teinud, kaks raundi investeeringuid ning kolmas peagi tulemas. 80 000 lillepotti üle maailma müüdud ning tulevaks aastaks sihiks seatud USA ja Venemaa turu vallutamine. Kui kõik õnnestub, on Click and Grow tuntuim ja enim müüdud Eestis tehtud füüsiline toode.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles