MTÜ Eesti Muusika Eksport juht Juko-Mart Kõlar hindab Eesti muusikute läbilöögivõimet välisturgudel ja räägib Ewert And The Two Dragons eduloost maailmas. Ta leiab EAÜ detsembri uudiskirjas, et lisaks Kerlile, Dragonsitele ja Iirisele on Eestis üldse veel vaid 5-
Muusikaekspert: Eesti muusikute jaoks on nende tegevus pigem hobi
Dragons teeb kitsa segmendi muusikat, mis on segu popist, folgist ja jazzist ning sellisele muusikale oleks Eestis kuulajaid vaid viie suurema kontserdi jagu aastas, usub Kõlar.
Illusioon internetis rikkaks saamisest
Kuigi digitaalmaailm loob illusiooni, justkui võiks iga muusik hakata ise enda manageriks ja end internetis üle ilma levitada, on tegelikkuses managerita pea võimatu edu saavutada, leiab Kõlar. «Olgugi, et targemad bändid oskavad juba oma muusikat internetis müüa läbi i-
Drangosite eduloost
Dragonsite edulugu sai alguse professionaalse noore põlvkonna muusikamanagerist Toomas Olljumist, kes tegi muuseas strateegiliselt väga olulised otsused, keelates neil esinemised erinevatel suvetuuridel ja pubides, mis oleks mõnes mõttes bändi «liivakasti» paika pannud ja oluliselt nende brändi väärtust vähendanud. Teine strateegiliselt õige otsus oli alustada lähiturgudelt -
Esimesel paaril aastal vahetasid Olljum ja mitmete Eesti festivalide peakorraldajad Dragonseid teistele rahvusvahelistele festivalidele sealsete artistide vastu. Mitme osapoole pingutus andis bändile ka tugevama läbilöögi. Kui neil «vahetatud» festivalidel jooksis Olljum terve aja ringi visiitkaartidega ja püüdis luua kontakte, siis 2012. aastal Tamperes «Musikki & Medial», kus esineti taaskord täismajale, kogunes pärast kontserti Olljumi ümber iseseisvalt juba kümneid visiitkaardi pakkujaid. See oli suur läbimurre.
Kõlari sõnul saabus Dragonsite suurim läbimurre sel aastal, mil pärast Hamburgi «Reeperbahn» festivali kontserti koperdas lava poole üks 70-