Esimese kvartali eelteadete järgi on maailma enimmüüduimaks automargiks kerkimas Volkswagen (VW), möödudes senisest liidrist Toyotast.
Volkswagen kerkimas maailma enimmüüduimaks autoks
Volkswageni Gruppi kuuluvate sõiduautode ja veokite, mis kannavad Audi, Skoda, Seati või Scania logosid, läbimüük
andmetel suurenes.
Müüginäitajaid viitasid tõusule eriti Hiina ja Brasiilia arenevatel autoturgudel.
VW kodumaal Saksamaal suurenes gruppi kuuluvate uute autode müük jaanuarist märtsini viiendiku võrra.
Hiina, Brasiilia ja Saksamaa on kontserni jaoks ülimalt olulised, kuna eelmisel aastal oli nende osakaal kogumüügis 44 protsenti.
Samas on jaapanlaste Toyota kannatanud müüginumbrite kokkukuivamise all põhiturul Ühendriikides, kus läbimüük kukkus esimeses kvartalis 38 protsenti ja Jaapanis, kus langus oli 24 protsenti.
VW äriplaan näeb ette möödumist Toyotast ja General Motorsist ning kerkimist 2018. aastaks maailma enimmüüduimaks automargiks. Esialgsete läbimüüginäitajate järgi on aga võimalik, et kontsern saavutab eesmärgi juba sel aastal.
«Volkswageni õnn on see, et firma on tugev arenevatel turgudel, Toyota sõltub aga neist, mis on kukkunud,» rääkis Saksa autosektori uurimiskeskuse Ferdinand Dudenhöffer.
Tema sõnul saab võitlus Toyota ja Volkswageni vahel maailma enimmüüduima automargi tiitlile olema pingeline.