Lennunduskonsultant Toomas Peterson tõdes Facebookis, et pilootide võimaliku streigiga on Estonian Airi viimaste aastate saaga jõudnud kriitilisse punkti ning lennufirmal on kaks võimalust: kas leppida pilootidega kokku eelmises kollektiivlepinguga enam-vähem samadel tingimustel ja jätkata 10 sihtkoha ning 5-6 lennukiga või lõpetata see lõputu õudus ja teha puhtalt lehelt uus firma näiteks nimega AirEstonia.
Toomas Peterson: Estonian Airi saaga on jõudnud kriitilisse punkti
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peterson tõdes, et pilootide nõudmised on pisut kummalised ning võrreldes Euroopa Liidus praktiseeritavatega nihkes. Pilootidega kokkuleppele jõudmisel ja 5-6 lennukiga 10 sihtkohta lendamise jätkamisel tuleb muidugi saada Brüsselist riigiabile luba ning vältida selliseid arenguid nagu lõunanaabrite Air Balticu uurimine või Ungari lennufirma Malev sulgemine.
Peterson märkis, et negatiivsete sõnumite hulk on juba ületamas normaalsuse piire - lennufirma müüb ikkagi peamiselt usaldust ja seda rahalises mõttes tulevikku suunatuna.
Puhtalt lehelt uue firma tegemine aitaks Petersoni sõnul ühe hoobiga lahendada ka Bombardieride võimaliku nõude.