Tarbijakaitse aitab ära hoida energiajookide reklaamimist lastele

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Energiajoogid.
Energiajoogid. Foto: Peeter Langovits

Energiajoogid on laste ja noorte seas üha populaarsemad, seetõttu on tarbijakaitseamet töötanud ettevõtjate jaoks välja juhendi, millega tagada nimetatud toodete eetiline ja kõlbeline reklaam ning müük.


Enne juhendi koostamist on tehtud põhjalik eeltöö energiajookide ning nende tarbimise mõju kohta. Aluseks on võetud erinevad uuringud ja infomaterjalid. Lisaks on juhendi koostamisel arvestatud seda, et kogu maailm on võtnud suuna tervislikuma toitumise poole ning selle poole püüdleb ka Eesti, teatas amet.

Tarbijakaitseameti koostatud juhendit peaksid arvestama ettevõtjad, kes on seotud energiajookide valmistamise, müügi, turustamise või reklaamiga ning kelle sooviks on juhinduda eelkõige headest kommetest ja tavadest ning lähtuda eetilisest äritegevusest.

Laps kui tarbija on sõna otseses mõttes nõrgem ja kergemini mõjutatav pool majandustegevuses, kes ei suuda alati arvestada oma tegude ja valikute tagajärgedega.

Sellest tulenevalt on kehtestatud ka konkreetsemad piirangud lastele mõeldud ja neid mõjutava reklaami osas. Juhendis on välja toodud ka lastele suunatud reklaami puudutav paragrahv reklaamiseadusest.

Energiajoogi reklaam koolis on keelatud

Energiajooke ei tohi näiteks reklaamida koolieelse lasteasutuse, algkooli, põhikooli, gümnaasiumi ja kutseõppeasutuse ruumides, samuti ei ole soovitav energiajoogi reklaame esitleda lasteasutuse vahetus läheduses ega pakkuda energiajooke müügiks lasteasutuse puhvetisse.

Energiajookide reklaamides ei ole soovitav  kasutada lapsi ega lastekirjanduse või lastesaadete tegelasi või lastepäraseid multifilmi lahendusi, kuna see võib tekitada lastel liigset huvi reklaamitava vastu; samuti ei ole energiajoogid kohased lastele suunatud tarbijamängude auhindadena.

Soovituslik juhend sisaldab kokku kümmet soovitust ettevõtjatele ning nende järgimine on märk heast kaubandustegevusest. Energiajookide müüki ja reklaami puudutav juhend on valminud koostöös sotsiaalministeeriumi, haridus- ja teadusministeeriumi, tervisekaitseinspektsiooni ning Eesti Lastevanemate Liiduga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles