Majandusminister Juhan Parts kinnitas riigikogu infotunnis küsimustele vastates, et suur hulk Estonian Airi finantsjätkusuutlikkuse küsimusi pärineb vanast pärandist, millel on väga tugevad finantsilised siirded tänasesse ettevõttesse.
Parts: suur osa Estonian Airi probleemidest on pärit minevikust
Parts märkis, et tõenäoliselt langetati ka SASi suurimaks aktsionäriks olemise ajal otsused parimas usus ja teadmises ettevõtte arengu nimel. «Täna, viis aastat hiljem takkajärgi targana võime küsida, kas iga otsus, mis seal on tehtud, millel on täna mõju ettevõtte majandustulemusele, on olnud mõistlik või mitte,» rääkis Parts. T
agantjärele aga juhatuse ja nõukogu vastu varalist vastutust keerata ei saa, tõdes Parts vastuseks Kajar Lemberi küsimusele, kas mitte ei tuleks tegelda ettevõttes toimunu uurimisega ja teha endale ja avalikkusele selgeks, kas Estonian Airi tänane olukord on põhjustatud valedest juhtimisotsustest.
Parts kinnitas, et tal ei ole sellist informatsiooni, mille puhul võiks järeldada, et mingi otsus on tehtud moel, mis võimaldaks kahjumi katteks esitada sissenõuded kas ettevõtte juhatuse või nõukogu vastu.
Partsu hinnangul oleks siiski tark keskenduda Estonian Airi tuleviku ja Eesti lennuühenduste pikaajalisele tagamisele ning riik on lennufirma sisulise ülevõtmise otsuse langetamisest alates sellega ka tegelenud. «Jah, me saame täna öelda, et sellist toimivat ettevõtet, mille n-ö finantsbaas on tagatud elujõuliselt, ei ole me veel saavutanud, aga ma usun, et me saavutame selle. Eks elu näitab,» lausus Parts.