Rahvusvahelise rahanduse ja kaubanduse osas on Friedmani nõuandeid pigem kuulda võetud. Rahvusvaheline valuutaturg on tänapäeval üks likviidsemaid ja paremini toimivaid turge üldse, kuhu riigid sekkuvad pigem vähe. Kuigi Eestis poleks rahvusvaluuta vahetuskursi nõrgendamisest kindlasti tulu tõusnud, on ajalugu näidanud, et majandusraskustes riikidel on see lahendus aidanud olukorda parandada. Meie puhul poleks see valik aga sobinud – see oleks pannud paljud raskesse olukorda, kuna enamik laenudest olid juba toona eurodes, lisaks oleks hävinud meie usaldusväärsus maailmas. Paraku poleks me saanud nautida ka ekspordi elavdamise efekti, kuna Eestis on ekspordi sisendiks import – kodumaistel sisenditel tootmine moodustab vaid väikese osa meie ekspordist.
Valitsussektori kulude ohjamisest ja vajaduspõhistest toetustest
Friedman kritiseeris teravalt valitsussektori kulutuste suurenemist. Samuti häiris teda tõsiselt valitsuskulude juhuslikkus, mis lisab majandusse täiendavat ebakindlust. Näitena keskvalitsuse eelarve arutust paisumisest on täna varnast võtta peksupoiss Kreeka, aga kohti äratundmiseks leidub Eestilgi – näiteks mõned kriisi ajal «ajutiste» meetmetena rakendatud maksumuutused, mida kriisi järelt on osutunud väga raskeks tagasi pöörata.
Üldiselt on Eesti olnud maksuküsimustes Friedmani eeskujulik õpilane. Meil on eraisiku tulumaks proportsionaalne ja ettevõtted saavad kasumit reinvesteerides maksustamist vältida või edasi lükata. Samuti kehtib Eestis suhteliselt vähe erisusi mahaarvamiste näol.
«Vaest farmerit tuleb aidata sellepärast, et ta on vaene, mitte sellepärast, et ta on farmer,» ütleb Friedman. Ta lähtub põhimõttest, et toetusi tuleb jagada õigetel põhjustel, mitte loosungite tasemel. Tudeng ei peaks saama riigilt tuge mitte seetõttu, et ta õpib, vaid seetõttu, et tema sissetulek seda muidu teha ei võimaldaks. Munitsipaalkorterite asemel võiks inimestele anda raha, et nood ise eluaseme üüriksid. Miinimumpalk on aga tehniline tõke, mis surub tööturult välja just kõige abitumad, sest tööandja ei saa palgata madala kvalifikatsiooniga inimest odavalt. Ka pensionite osas on vanameister kategooriline: riik ei peaks maksma inimesele toetust mitte seepärast, et too on vana, vaid seepärast, et ta on vaene. Viimased Eestis kõlanud muudatusettepanekud lapse- ja õppetoetuste osas toetavad sarnast loogikat, nii võib nentida, et friedmanism annab Eestis tooni ka riiklike toetuste loogika kujundamisel. Puhtast liberalismist ja vabast turumajandusest jääb edukate lahenduste leidmisel ilmselt siiski väheseks, mistõttu jääb loota vaid konstruktiivsele arutelule meie ühiskonnas.