Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tooraine kallinemine tõstab brändi ja konjaki hindu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Konjaki klaas.
Konjaki klaas. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Alkoholitootja ja -turustaja Altia Eesti teatas, et tulevast aastast tõusevad brändi ja konjaki hinnad, kuna viimastel aastatel on viinamarjasaak kesine olnud ja  Aasias on alkohoolsete jookide järele suur nõudlus.

«Konjakiturgu survestab viimaste aastate kesine viinamarjasaak ning samal ajal on Aasia turge, eriti Hiinat vallanud tõeline konjakibuum. Seetõttu valitseb konjaki tooraine eaux de vie nimel tõsine konkurents, mis toob turul kaasa lõpptoodangu hinnatõusu,» kommenteeris Altia Eesti AS juhatuse liige Kristel Mets ettevõtte pressiteates.

Konjaki valmistamiseks vajalik eaux de vie on valge konjakipiiritus, mida saadakse veini tegemisel ning selle järgneval destilleerimisel.  Konjakipiirituse hind on Prantsusmaal kiirelt tõusnud, osa konjakite puhul kolmekordistunud, mis mõjutab omakorda konjakite ja brändide hindu.

Hinnatõus on vähemalt kaks aastat vaadis seisnud VS konjaki puhul umbes ühe euro ringis 0,7-liitrise pudeli kohta. Vähemalt neli aastat vaadis valminud 0,7-liitrise VSOP konjaki hind tõuseb umbes kolm kuni viis eurot.

Vähemalt 6, kuid keskmiselt 20 aastat valmiv XO (extra old) konjak on nõutud Hiinas, kuid mitte Eestis, ja seda peaks ladudes veel vana hinnaga olema küllalt.

Tagasi üles