Pank: kaardipettusi tuleb ilmsiks iga nädal

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pangakaardid.
Pangakaardid. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Swedbanki kogemuse kohaselt tuleb iga nädal ilmsiks juhtumeid, kus inimese pangakaardi andmed on sattunud kurikaelte käsutusse.

Tarbija24 on teada mitu inimest, kes said enesele ootamatult pangalt teate, et nende pangakaarti on kuritarvitatud. Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivaski sõnul ei saa väita, et tegu oleks suurema pangakaartide kuritarvitamise lainega.

«Iga nädal on neid juhtumeid. Inimesed reisivad palju ja kurikaelu on igas riigis,» selgitas Siilivask. Ta lisas, et äärmiselt tähtis on ise ettevaatlik olla. Pangaesindaja sõnul ei saa mingit kaarti eraldi välja tuua, sest  nii krediit- kui deebetkaartidega on neid probleeme esinenud.

Pank tegeleb igapäevaselt kaarditehingute monitooringuga, mille käigus tuvastatakse  võimalikke kaartide kuritarvitamist. «Monitoorime tehinguid erinevate reeglite alusel 24/7,» kinnitas Siilivask.  Ta lisas, et  kui panga uurimise tulemusel selgub, et tegemist on kaardi kuritarvitamisega, siis kliendile vastav summa hüvitatakse.

«Kaardiandmete kuritarvitamiseks on erinevad võimalused: kopeerimisseadmed, ebaturvaline internetikeskkond, paha kaupmees, kliendi hooletus,» loetles pressiesindaja võimalikke ohtusid. Ta toonitas, et kaardi kuritarvitamise vältimiseks tuleb alati oma kaardil silma peal hoida, PIN-koodi sisestades seda vajadusel ka käega varjata. Kui on vaja kaart teenindaja kätte anda, siis tuleks  jälgida, mida ta kaardiga teeb ja vajadusel kaardiga terminali juurde kaasa minna. Alati peale välismaalt naasmist tasub oma kaardi PIN-kood ära vahetada. Internetis ostes tuleb kõigepealt veenduda, et tegemist on turvalise keskkonnaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles