Kallid veinid ei lähe hästi

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bordeaux vein Mouton-Rothschild 2010, mille sildi on kujundanud USA kunstnik Jeff Koons.
Bordeaux vein Mouton-Rothschild 2010, mille sildi on kujundanud USA kunstnik Jeff Koons. Foto: JEAN-PIERRE MULLER/AFP

Suuremates oksjonifirmades kukkus veinide müük sel aastal 19 protsenti, sest poliitiline ebakindlus Hiinas on vähendanud nõudlust Bordeaux järele, kirjutab Bloomberg.

Oksjonifirmade Acker Merrall & Condit, Christies International, Sotheby, Zachys and Hart Davis Hart Wine Co teenisid veinimüügi tasudelt 322 miljonit dollarit võrrelduna rekordilise 397 miljoni dollariga eelmisel aastal.

Müük Hiina, mis on viimaste aastate kasvumootor on esimese kolme kvartali jooksul olnud väga tagasihoidlik, samal ajal kui eelmisel aastal oli kasv 14 ja 2010. aastal 75 protsenti.

«Hiina on olnud suurema osa aastast magav gigant,» ütles ainult veinidesse investeeriva varahaldusfirma Wine Asset Managers partner Miles David. «Tundub, et ta hakkab nüüd tasapisi ärkama. Me oleme viimasel ajal saanud Aasiast saanud mõned suured orderid ja hinnad on langenud juba piisavalt ja muutunud atraktiivseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles