Lugeja soovib teada, kas mobiilioperaatoril on võimalik teatud numbreid, mis edastavad libasõnumeid või kõnesid, blokeerida ja miks seda ei tehta. «Kuhu pean sel juhul pöörduma?» küsib lugeja.
Lugeja küsib: miks lasevad operaatorid petusõnumeid saata?
Vastab EMT avalike suhete juht Kaja Sepp:
Operaator saab blokeerida sisenevad kõned teatud numbritelt või numbrivahemikelt ning spämmkõnede ja/või sõnumite puhul seda alati ka tehakse. Muidugi on tunnetuslik küsimus, kui suurest hulgast alates kõnesid või sõnumeid spämmiks lugeda.
Kindlasti tuleks klientidel oma mobiilioperaatorile sellistest kõnedest ja/või sõnumitest teada anda, et operaator teaks selle numbri liiklust kõrgendatud tähelepanuga jälgida. Esimeste üksikute sõnumite peale reeglina küll kohe sisenevaid kõnesid ja/või sõnumeid ei blokeerita, sest blokeerimine on rahvusvahelises telekommunikatsioonis siiski pigem erand kui reegel – enne püütakse mõnikord ka saatjaga ühendust võtta vms.
Proaktiivselt ehk soovimatute SMSide ennetamiseks on EMT juba alates 1. maist 2011 piiranud sõnumite sisenemise EMT võrku kõikide nende välismaiste mobiilsideoperaatorite serveritest, kellel puudub EMTga sõnumite vahendamise leping.
Kui vahendajad või nende välisoperaatoritest partnerid ei ole sõlminud lepinguid mobiilioperaatoritega, kelle võrku soovitakse sõnumeid edastada, tekitatakse ahvatlev võimalus pakkuda üliodavat sõnumite vahendamist, kuna ühele osapoolele ei pea teenuse eest maksma. Odav hind muudabki kanali atraktiivseks kõikvõimalikele spämmijatele. Seega suur hulk võimalikke kohti, kust spämmsõnumeid saadetakse, on juba eelnevalt blokeeritud.