«Järjekordne massipsühhoos – postiteenuseid ei saa kasutada, sest pensionärid on teinud postkontorisse dessandi ning ostavad sõidukaarte,» kirjutas venekeelse Postimehe lugeja Karina.
Pensionärid ummistavad postkontoreid
Naise sõnul soovis ta kolmapäeval saata postipakki. «Seisin Mustamäe postkontoris pool tundi sabas, peamiselt olid järjekorras pensionärid, kes ostsid isikustatud ühissõidukikaarte, kuigi 31. märtsini on võimalus sõita ID-kaardiga,» rääkis naine. Neljapäeval saabus talle teade pakist, mis oli tulnud Pae tänava postkontorisse. Seal oli sama olukord – jälle järjekord ja taaskord pensionärid.
«Järjekorras seistes kuulsin pealt kolme eaka sõbranna vestlust. Üks vannutas teisi, et uus sõidukaart tuleb osta enne uut aastat, sest uus tasuta sõidu kord hakkab kehtima just 1. jaanuarist. Teine oli teadjam ning oli kuulnud, et märtsi lõpuni võib kasutada ID-kaardi varianti, kuid ikkagi tahtis uut kaarti osta just nüüd – lihtsalt igaks juhuks,» kirjeldas Karina. Kolmas daam aga sõnas, et ta on juba üle 90 aasta vana ja niigi nähakse, et ta on eakas ja võib tasuta sõita. «Ja ei sõida ma kuhugi, korra aastas, suvel surnuaiale. Aga selle kaardiga mõtlesid nad mingi … jura!» meenutas lugeja vanadaami sõnu.
Postkontorites palju tööd
Eesti Posti pressiesindaja Inge Suder märkis, et detsembris töökoormus postkontorites kasvab kuni 30 protsenti.Ta tunnistas, et oma osa selles on neil, kes tulid sinna uusi ühissõiduki kaarte ostma.
«On tõsi, et novembris-detsembris klientide hulk kasvas veelgi elektrilepingute sõlmimise ja uute sõidukaartide müügi tõttu ning tipptunnil võisid olla järjekorrad,» rääkis Suder.
Ta lisas, et suurem osa on oma sõidukaardid juba soetanud ning elektrilepinguid ka enam ei sõlmita. «Kuna traditsiooniliste postiteenuste maht väheneb igal aastal, tuleb otsida alternatiivseid teenuseid, et katta postkontori kulusid. Sõidukaartide müük ja Eesti Energia elektrilepingute sõlmimine toimusid projekti raames ning nende teenuste pakkumine lõppeb teatud ajal ära,» rääkis ta.
Eesti Post vabandab klientide ees ebamugavuste pärast. «Me teeme kõik, mis suudame, et järjekordi ei tekiks. Me kasutame ka lisatööjõudu, kuid meie töö spetsiifikast tulenevalt kulub töötajate koolitamisele vähemalt kaks kuud,» sõnas Suder.