Kaks suurt ehitusmaterjalide poodi lubavad üksteise võidu parima hinnaga jõulupuid. Tarbijakaitse kinnitusel peab pood suutma seda väidet ka ostjatele tõestada.
Poed peavad tõestama reklaamis lubatud parimat hinda
Bauhofi reklaamvihiku esikaanel on suur kiri «Eesti parima hinnaga kuusk – 13.90». Tarbijakaitseameti turismi ja reklaamitalituse juhataja Katrin Malmi sõnul on kaupade ja teenuste reklaamimine viisil, kus võrreldakse konkureerivaid tooteid, levinud ja aktsepteeritav meetod. Küll aga peab ettevõtja igal ajahetkel olema valmis tõendama reklaamväite tõelevastavust.
«Sellest tulenevalt on alati soovitav kasutada reklaamis viidet hinnavõrdluse teostamise kuupäevale ja hinnavõrdlusega tutvumise võimalusele,» selgitas Malm. Ta lisas, et teiseks võimaluseks on reklaamsõnum «parim hind» esitada pehmemas versioonis, näiteks «tõenäoliselt parim hind».
Ostja võib esitada kaebuse
Kui aga ettevõtja ei suuda tarbijale anda mõistlikku põhjendust sellele reklaamlausele, siis tuleb pöörduda tarbijakaitseametisse ja me võtame selle menetlusse.
«Tegime sellele väitele eelnevalt hinnauuringut ning selle tulemusel teame väita, et selles pikkuses (150-200cm) ja nii hea kvaliteediga, on see tõesti parim hind linnas,» kinnitas Bauhofi turundusjuht Britte Maidra. Ta lisas, et nende kauplustes olevad kuused on pärit pikaajalise kogemusega kasvatajatelt, tänu millele on kuuskede kuju väga ilus, oksad tugevad ja kannatavad ka rikkalikumat ehtimist.
Kuused on väljas kaupluste väliaedades ning iga klient saab valida paljude hulgast endale sobiva. «Tõenäoliselt, mida jõuludele lähemale, võivad hinnad ka mujal langema hakata, kuid sel juhul ei pruugi ka valikud enam nii head olla,» arvas turundusjuht. Maidra lisas, et tegemist on siiski tootega, mida on võimalik müüa väga piiratud perioodil ning pärast 25. detsembrit kuuskede müük sisuliselt saab läbi.
Konkureeriv kauplus Bauhaus teatab oma reklaamvihiku esikaanel, et annab jõulupuudele parima hinna garantii. Selles poes maksab 150-200 cm pikk kuusk 15 eurot. Reklaam lubab, et kui ostja leiab 14 päeva jooksul pärast ostu tegemist identse toote, mis odavam Bauhausi pakutust, saab ostja toote Bauhausist 12 protsenti odavamalt kui konkurendil.