Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Neli põhjust, miks piparkoogitaina hind on kallinenud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Piparkoogitainas.
Piparkoogitainas. Foto: Peeter Langovits

Tarbija24 lugejatele on jäänud mulje, et tänavu peab ühe kilogrammi piparkoogitaina eest välja käima palju suurema summa kui mullu. Osa tootjaid tunnistab, et hindu tuli tõsta.

«Piparkoogitaina müügihind sõltub tooraine hinnast ja tootmis- ning logistikakuludest. Kahjuks on toorained viimase aastaga oluliselt kallinenud ja ka kütuse hind tõusnud,» tunnistas Hagari müügi- ja turundusdirektor Rene Kiis. Samuti tõi ta välja, et müügihinnad on sõltuvuses konkurentsist ja nõudlusest. «Eelolevast lähtuvalt, oleme pidanud antud toote hinda tõstma 10 protsenti võrreldes eelmise aastaga,» kinnitas Kiis.

Pagaripoisid OÜ müügiassistent Maarja Suharov aga ütles, et hinnatõus on seotud hoopis uuenenud retseptiga. «Pagaripoisid muutsid sellel aastal piparkoogitaina retsepti – lisati juurde vürtse ning suhkrusiirupit. Need on kaks tegurit, mis tõstsid piparkoogitaina kilo hinda võrreldes eelmise aastaga mõnikümmend sent,» ütles Suharov.

Samas Pere müügi- ja turundusjuht Andrus Martmaa kinnitas, et Pere piparkookide hind ei ole tõusnud. «Pere kaubamärgi all müüdava taina hind on odavnenud. 2011 jaemüügihind on 750 grammise paki puhul 2,75 eurot ehk 3,66 eurot kilogramm. 2012 jaemüügihind on 500 grammise paki puhul 1,55 eurot ehk 3,10 eurot kilogram,» kinnitas Martmaa.

Tagasi üles