Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uuring: väsinud veokijuhid ohustavad teisi liiklejaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Kui tuisk oli veidi vaibunud ja liiklus enam-vähem taastunud, hakkasid veokid kinni jääma Ülemiste keskuse kõrval oleval teelõigul.
Kui tuisk oli veidi vaibunud ja liiklus enam-vähem taastunud, hakkasid veokid kinni jääma Ülemiste keskuse kõrval oleval teelõigul. Foto: Mihkel Maripuu

Euroopa Transporditöötajate Föderatsiooni (ETF) värskest veokijuhtide töötingimuste uuringust selgub, et 80 protsenti autojuhtidest tunnistavad alalist väsimust.

Liiklusekspertide hinnangul on veokijuhtide väsimus maanteedel oluline täiendav riskifaktor. ETF küsitles nelja aasta jooksul enam kui tuhandet Euroopa autojuhti.

Transpordi ametiühingu juhatuse esimehe Peep Petersoni sõnul on uuringu tulemus Brüsseli jaoks šokeerivam kui eestlastele ja teistele Ida-Euroopa transporditöötajatele. «Eestis oleme nende muredega pidanud juba pikka aega igapäevaselt tegelema,» tunnistas Peterson.

«Umbes 80 protsenti autojuhtidest sööb oma veokites enda kaasavõetud pakitoitu. Konservid lastakse soojaks improviseeritud küttekehadel kabiinis, teepeenral või veoki kütusepaagi peal,» sõnas Peterson. Uuring näitab, et kümnendik autojuhte sööb sooja toitu vaid nädalavahetustel ja teine kümnendik ei söö sooja toitu mitte kunagi.

Tüüpiliselt on Euroopa autojuhid kodust ära 3-12 nädalat, Eesti autojuhid isegi 8-16 nädalat ja kogu selle aja veedavad nad veoki kabiinis.

Probleemiks on ka kehvad või puuduvad olmetingimused ning kilomeetri- ja ümbrikupalga maksmine. «Järgmisel nädalal autoettevõtete liiduga sõlmitava palgaleppega taotlebki ametiühing ennekõike veoautojuhtidele makstava palga legaliseerimist, ühtlustamist ja mõistlikele alustele viimist,» rääkis Peterson.

Tagasi üles