Eesti Energia katkestas vabaturu konkurentsiheitluse lühikesed mesinädalad hinnatõusuga, firma põhjendab seda börsi tulevikutehingute hinna kasvuga.
Eesti Energia tervitas vabaturgu hinnatõusuga
Kui veel nädal tagasi olid Eesti Energia pakkumused fikseeritud hindadega pakettides ühed soodsamad, siis viimaste päevadega on kõik muutunud. Eesti Energia pakkumused on sendikümnendike kaupa ülespoole rühkinud, jättes kõige soodsamaks Alexela suurosalusega Elektrimüügi ASi ja Imatra Elektri pakkumused.
Eesti Energia juhatuse liige Margus Rink ütles eile õhtul, et firma loodab sõlmida südaööks 325 000 vabaturu elektrilepingut. Seda on enam kui pool kõikidest tarbimiskohtadest kogu riigis.
Rink kinnitas, et firma on tulemusega väga rahul. Ta lisas, et viimaste päevade hinnatõus pole seotud sellega, et heitlus vabaturu pärast oleks selleks aastaks läbi. «Meie pakkumised on kogu aeg olnud börsihinnaga seotud,» kinnitas Rink.
Üks suuremaid segadusekülvajaid ongi olnud teadmine, et vabaturuleping tuleb tingimata sõlmida enne 10. detsembrit. Nii on sajad inimesed ummistanud Eesti Energia esindusi. Sõnumit, et vabaturu leping tuleb sõlmida – vastasel korral ootab ees veelgi suurem hinnatõus –, on toonitanud ka riiklik teavituskampaania. Asjatundjad, kes on öelnud, et väikese tarbimisega kodudel pole erilist mõtet müüja valimisega kiirustada, on jäänud tähelepanuta.
Vaheta kasvõi iga kuu
Samas näitab viimase nädala pakkumuste kallim hind, et ka tulevikus tasub hinnatundlikul või suurema tarbimisega inimesel pakkumusi jälgida. Elektrimüüjat saab vahetada iga kuu, teatades sellest ette vähemalt 21 päeva. Oma müüja juures saab paketti vahetada aga kogu aeg, arvestama peab üksnes sellega, et muutused jõustuvad siiski ainult uue kuu alguses.
Kommunikatsioonibüroo Corpore nõukogu liige Janno Toots märkis, et riik oleks pidanud rohkem selgitama kahte asja.
«Et 10. detsember ei ole tegelikult viimane tärmin nende jaoks, kes kavatsevad sõlmida oma lepingu senise elektrimüüjaga, ning et elektrimüüjat saab edaspidi vahetada iga kuu. Kohati jäi mulje, et kui nüüd kohe ei vali, siis jääbki igavesti valimata. Eriti vanemate ja venekeelsete inimesteni info hästi ei jõudnud,» ütles Toots.
Toots meenutas, et viimati toimus kõiki peresid puudutav aktsioon kaks aastat tagasi, kui Eesti läks üle eurole. «Kampaaniate mastaapsus polnud võrreldav, kuid elektri puhul tekkis kindlasti paljudel tunne, et midagi peab kindlasti tegema,» ütles Toots.
Toots pakkus Eesti Energia lepingute sõlmimise edu põhjuseks esimese tulija eelist. «Nad panid esimesena oma hinnapaketid lauale ja alustasid massiivset kampaaniat – seda kana oli võimatu mitte märgata,» viitas Toots telereklaamile.