Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lapse palve kodutee juures bussist väljuda lõppes tüliga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Väikebuss.
Väikebuss. Foto: Peeter Langovits

15-aastasel tüdrukul tekkis tüli bussijuhiga, kes ei nõustunud bussi lapse kodutee otsas peatama. Tüdruku pere arvates on juhtunu seda imelikum, et tegemist peaks olema marsruuttaksoga, mis teebki nõudepeatusi. Bussifirma väitel on tegu aegunud arusaamaga, sest marsade asemel sõidavad tänapäeval graafikut järgivad bussid.

15-aastane neiu soovis esmaspäeval liinil 219 Tallinn – Kurtna – Kiisa – Aespa sõitva väikebussiga Tallinnast Luigele reisida. Bussi tuli oodata tunduvalt kauem, kui graafikus seisis, kella 18.00 asemel saabus buss hoopis 18.24.

Kui laps palus juhilt, et viimane kodutee juures peatuse teeks, oli bussijuht tüdruku sõnul ebaviisakas, kasutas ebatsensuurseid sõnu ja ütles, et väljutakse bussipeatuses.

«Ma ütlesin talle vastu oma neli argumenti. Esiteks ta on klienditeenindaja. Teiseks, klient on kuningas. Kolmandaks õues on lumetorm ja te hilinesite. Sellepeale ta muidugi peatus ja kobises midagi vastu,» rääkis tüdruk, lisades, et teiste bussijuhtidega pole säärast probleemi kunagi ette tulnud.

Bussifirma: meil ei ole marsruuttaksosid

Lapse ja tema lähedaste sõnul oli bussijuhi reageerimine seda imelikum, et tegemist on ju marsruuttakso ehk marsaga, mis peatubki enamasti seal, kus keegi palub.

Bussiettevõtte AS SAMAT müügi- ja arendusjuht Karel Prikk ütles aga, et nende busside näol pole juba ammu tegemist marsruuttaksodega nagu inimesed tänaseni arvavad. Endistel aegadel tähendas marsruuttakso väikebussi, mis sõitis kindlaks määratud marsruudil, kuid puudusid graafikuga paika pandud kindlad peatumiskohad.

Tänapäeval on väikebussidel kindlad marsruudid ja määratud peatused, kust reisijaid peale võtta ja välja lasta. 

«Liiniloaga koos väljastatakse sõiduplaan. Sõiduplaanile märgitakse muuhulgas kõik bussipeatused, kus liini teenindav buss tohib ja peab peatuma. Täna ei oma bussiettevõte AS SAMAT ühtegi sellist liiniluba, millega koos väljastatud sõiduplaanil oleks bussipeatused määratlemata,» kinnitas Prikk lisades, et väikebussid peavad graafikutest kinni pidama ja igal nurgal peatudes ei ole see võimalik. Möödunud esmaspäeval hilines buss lumetormi tõttu.

Reisijad vanades harjumustes kinni

Prikk kurtis, et paljud reisijad on aga vanades harjumustes kinni. «Kahjuks endiste aegade arusaamad võivad osas reisijates tekitada pahameelt, et käega märku andes autobuss ei peatu või ei saa reisija nõudel suvalises kohas väljuda autobussist,» rääkis Prikk.

Ta lisas, et bussijuhid võivad mõnikord reisijatele vastu tulla ja erandeid peatumistel teha. See aga tekitab omakorda reisijates arusaamist, et nii peabki olema.

Bussijuht, kes väidetavalt alaealise vastu ebaviisakas oli, andis eile tööjuures juhtunu kohta ütlusi ega mäletanud, et kõnealune juhtum oleks aset leidnud. Bussifirma kinnitas, et süüdistusse suhtutakse tõsiselt ja ebaviisakat käitumist ei tolereerita.

Tagasi üles