Kui riigifirmale EVR Cargo uut juhti otsiti, saatis kaitsepolitsei ministritele ja presidendile salajase raporti, milles viidati võimalikele riskidele. Hoolimata kapo hoiatusest, valiti Ahto Altjõe EVR Cargo juhiks, kirjutab Äripäev.
Kapo hoiatas riigifirmat noolivate äriliidrite eest
Avalikkusele vähetuntud riigifirmale juhatuse esimehe valimine on kui solvumisi ja kirgi täis seebiooper. Õiendamist, kompra jagamist ja kahtlustamist on nii koalitsioonipartnerite Reformierakonna ja IRLi kui ka raudtee ümber tiirlevate ärigruppide vahel. Põhjus peitub selles, et erinevalt infrastruktuuri haldavast Eesti Raudteest võib just kaubavedudega tegelev EVR Cargo osutuda magusaks koostööpartneriks transpordiäriga tegelevatele suurettevõtjatele.
EVR Cargo juhi otsimiseks korraldatud konkurss oli augustis juba lõpusirgele jõudnud ning sõelale olid jäänud Altjõe ja senine juhatuse esimehe kohusetäitja Indrek Paal. Samal ajal liikusid aga jutud meeste omavaheliste sidemete ja luukerede kohta. Koguni majandusminister Juhan Parts kurtis kitsamas ringis, et kapo on saatnud EVR Cargoga seoses karmi raporti. Avalikult ei nõustunud Parts raporti sisu kommenteerima, sest rikuks nii seadust.
See, Partsi hinnangul karm raport, oli kaitsepolitseilt igal nädalal valitsuse liikmetele ja presidendile saadetav riigisaladusega kaetud infomaterjal, milles kirjeldati EVR Cargo ümber toimuvat laiemalt, samuti võimalikke riske seoses mitme isikuga.
Äripäevale teadaolevalt on raportis kirjeldatud nii Altjõe, Paali kui ka jagunemiseelse Eesti Raudtee nõukokku kuulunud Andrus Kuusmanni sidemeid ühe või teise ärigrupeeringuga.
Altjõed seostatakse aastaid Eesti Raudtees suurt mõjuvõimu omanud Aivar Urmi ja kevadeni Eesti Raudtee juhatusse kuulunud Priit Halleriga. Sealt viivad niidid omakorda edasi Marcel Vichmanni, Ain Kaljuranna ja veel mitme teise ärimeheni. Hallerit on nimetatud mitme Eesti Raudtee tehingu ajuks ning Urmi mõju Eesti Raudtees toimunule soovitatakse mitte alahinnata.