Gold Optikast ostetud uhiuutest prilliklaasidest paistis kliendile vaid lainetav udu ning ehkki prillipood väitis, et silm vajab harjumisaega, ei muutunud olukord paremaks ka kuudega.
Läbi uute prilliklaaside paistis vaid lainetav udu
Mullu veebruaris tellis klient Gold Optika Tartu prillipoest prilliraamidele progressiivklaasid, mis läksid maksma 311,19 eurot, seisab tarbijakaitseameti komisjoni otsuses. Lähedale vaatamise osas soovis klient jätta senise tugevuse (- 1,75), kuna see sobis hästi. Probleemiks oli kaugele vaatamine, mille puhul olid vanad klaasid nõrgaks jäänud. Kliendi soov oli, et prillid oleks kaugele vaatamise osas tugevamad kui -3,25.
Gold Optika võttis küll tellimuse vastu, kuid määras klaaside tugevusteks hoopis -1,0 lähedale vaatamiseks ja -3,5 kaugele vaatamiseks. Prillipood selgitas üllatunud kliendile, et kõik varasemad prilliklaasid on lihtsalt üle korrigeeritud.
Samas ei muutunud nägemine uute prillidega paremaks. Kui klient prillid kätte sai, lainetas allapoole vaadates silme ees udu. Ka vaade küljele oli hägune.
Prillipood: silm peab harjuma
Prillipood rahustas klienti, et uute prillidega on lihtsalt vaja harjuda, kuid kliendi väitel ei muutunud olukord ka pärast nädalat. Juunis käis klient Gold Optikas nägemist ja prille kontrollimas ja poetöötajate meelest oli kõik korras. Kliendi meelest mitte, seisab tarbijakaitseameti otsuses.
Juulis kirjutas inimene Gold Optikale juba avalduse, kus soovis klaase, mis oleksid lähedale vaatamise osas tugevamad. Taas toimus uus nägemiskontroll, kus kaupmees selgitas, et prillid on siiski õige tugevusega.
«Progresseeruvate klaasidega prillid on spetsiifilised, mille ülemise osaga nähakse kaugele, alumise osaga loetakse ja keskmine osa on keskpositisooni jaoks. Inimene oli vanade prilliga harjunud,» kinnitas OÜ Gold Optika juhatuse liige Annika Väärmaa.
Väärmaa ütles, et klient oli silmakontrollis rahul, kui talle pandi ette samad klaasid, mis prillides. «Kui öeldi, et numbrid on samad, mis tema prillides, siis inimene ütles, et ei näe nende prillidega midagi,» kostis Väärmaa.
Kuna veel augustis ei olnud Gold Optika avaldusele reageerinud, pöördus klient viimaks tarbijakaitseametisse.
Gold Optika kinnitas ameti komisjonile, et Hispaanias Indo tehases tehtud kontroll selgitas, et prilliklaasidel ei esine tootjapoolseid defekte.
Tarbijakaitseamet: selliste prillidega ei ole võimalik harjuda
Tarbijakaitseameti komisjon selgitas, et progresseeruvaid klaase ei ole soovitav valmistada nii suure optilise erinevusega nagu -3,5 ja -1. Komisjoni liikme sõnul ei ole inimsilmal võimalik selliste prillidega harjuda, nägemisala jääb liiga kitsaks ning sujuvat üleminekut ei toimu, samuti aheneb nägemisala külgedel. Samuti märkis komisjon, et väljastatud retseptil peaks olema väljastaja allkiri.
Poe esindaja sõnul kirjutatakse progresseeruvad klaasid välja vastavalt iga inimese vajadustele ja klaaside optilises erinevuses ei ole midagi imelikku.
Klient saab raha tagasi
Samas leidis komisjon et kaupleja peab ikkagi kliendile 311,19 eurot hüvitama, vastukaaluks pidi klient tagastama ka prillid.
Gold Optika OÜ juhatus on tänaseks teinud taotluse ettevõtte likvideerimiseks maksejõuetuse tõttu. Ettevõttele on määratud likvideerimisega tegelev ajutine haldur.
Ehkki tarbijakaitseamet jõudis otsusele, et klient peab raha tagasi saama juba kuu aega tagasi, ei ole raha veel kliendini jõudnud. «Kõik nõuded suudab Gold Optika sajaprotsendiliselt rahuldada. Kliendile tagastatakse raha kindlasti halduri kaudu. Haldur võtab kliendiga ühendust,» kinnitas täna pärastlõunal Gold Optika esindaja.