Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja küsib: mida teha seest jäätunud autoklaasiga?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Jäätunud auto.
Jäätunud auto. Foto: Margus Ansu

Tarbija24 lugejal on probleem, et hommikuti on autoaknad jääs ka seest, kuna auto on niiske. Lugeja tahab teada, mida on vaja ette võtta, et autoaknad seest jäässe ei läheks?

Vastab Viimsi Autoteenindus OÜ juhataja Peeter Eltmaa.

Tavaliselt on probleemiks liigne niiskus autos, mis võib tekkida salongi õhufiltri ummistumisest või salongi tuulutusavade lumega ummistumisest. Soovitame kliimaseadme filtrid üle kontrollida ja auto salong kuivatada näiteks soojapuhuriga (jätate aknad 1cm avatuks). Puhastada saab kõige lihtsamini, kui soojendate autot.

Ajalehed (istmetele ja põrandale asetades) imavad niiskust endasse ja parandavad kindlasti olukorda, aga põhjus on siiski puudulikus ventilatsioonis.

Nõu annab CarBrite autokeemia turundusjuht Hanno Sarna.

Põhiline niiskus tekib autosse sattunud lume sulamisest tekkinud vee aurustumisel. Teine niiskuse tekitaja on inimene - keha higistamisel ja hingamisel tekib samuti niiskus. Kuna klaasid on talvel külmad, siis kondenseerubki see niiskus klaasidele moodustades sinna jää.

Esmalt tuleks jälgida, et autosse sisenedes oleks jalanõud võimalikult lumest puhtad - enne jalgade salongi tõstmist oleks mõistlik need puhtaks raputada. Kui lumi on juba jalamatil, siis oleks mõistlik see enne sulamist välja visata.

Põrandamattidelt niiskuse eemaldamiseks peaks võimalusel alati olema lülitatud salongiventilaatori õhk jalgadele, et kuivatada põradamatte. Jälgida tuleb samas, et ventilaator oleks välisõhu, mitte siseringluse peal, sest muidu aurutame mattidest küll niiskuse välja, kuid see jääb salongi, mitte ei lähe välja. Samuti peaks õhuringlus olema välisõhu peal ka kuivade mattide korral, et inimesest tekkinud niiskus salongist välja lasta.

Meie oludes oleks mõitlik talvel kasutada kummist jalamatte, kuna tekstiilist matid lasevad vett läbi ning lõpuks on märg ka mattide alune vaip ning ka selle alune polster. Seal on aga kerge tekkima hallitus ning halb lõhn. Mattide ja vaiba kuivatamiseks võib panna ajalehed mattide alla. Kui need on niiskuse endasse imanud, siis vahetada kuivade vastu välja. Veelgi efektiivsem on matid tuppa radiaatorile aegajalt kuivama viia.

Sõidu lõpetamisel võiks salongi võimalikult palju tuulutada ja jahutada, et salong oleks võimalikult kuiv ja jahe, et vähendada soojusest tulenevat aurustumist ning jääd. Näiteks lasta ventilaatoril täisvõimsusel enne sõidu lõppu mõne minuti käia ja väljudes hoida veidi aega uksi lahti. Abi on niiskel ajal ka konditsioneeri kasutamiset, kuna see kuivatab salongi tulevat õhku.

Jää ja udu  tekke vähendamiseks klaaside sisepinnal on olemas ka spetsiaalsed autokeemiatooted. Neid tuleks pihustada eelnevalt puhastatud klaasile ning seejärel paberiga üle poleerida. Nii ei teki klaasile udu ja jääd. Loomulikult aitab see aga vaid juhul kui salong ei ole liigselt märg.

Kui aga klaas on juba paksult udune või jääs, siis tuleks lasta sellel ventilaatori abil kuivada. Hakates seda kinda või lapiga nühkima, saab küll jääd ja udu vähemaks kuid garanteeritud on määrdunud ja laiguline klaas, mis ei paista enam läbi. Seda isegi puhta lapiga tehes, kuna klaas on alati veidi must ning lapp ajab selle mustuse laiali.

Märksõnad

Tagasi üles