Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti Energia klient: see on täielik bardakk!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eile lõuna ajal Eesti Energia Mustamäe klienditeeninduses. Järjekorranumbrite masinas pole nii palju numbreid, kui vaja läheks.
Eile lõuna ajal Eesti Energia Mustamäe klienditeeninduses. Järjekorranumbrite masinas pole nii palju numbreid, kui vaja läheks. Foto: Liis Treimann

Et kohe jaanuari algusest eelistatud müüjalt elektrit saada, peab leping olema sõlmitud 10. detsembriks.Vaatamata teavituskampaaniatele pole segadus elektrituru avanemisel vähenenud ning 10. detsembri lähenedes järjekorrad teenindussaalides pikenevad.

Eesti Energia Mustamäe Kadaka klienditeeninduses käis eile kella 13 ajal vilgas elu. Inimesed saalivad sisse ja välja, kuid sisenejaid näib rohkem olevat. Tegelikult oleme hiljaks jäänud, sest esimesed ootajad olid keskuse juures juba tund enne avamist.

«Vanale inimesele on see ikka väga raske,» tõdeb välisukse juurde värsket õhku hingama tulnud Leonora Nikov. Ta on senini tasunud otsekorraldusega paketi «Kodu 1» eest ning tahaks, et asi samamoodi ka jätkuks. Mida ja kuidas valida, ta ei tea.

Oodata jäänud veel üks tund

«See on täielik korralagedus, vanainimeste peale ei mõelda üldse. Istuda ei ole kuskil, õhku hingata ei ole,» kurjustas tasasel moel Mustamäel elav Zinaida, kes on järjekorras oodanud tunni ning on välja arvestanud, et ootab veel vähemalt sama kaua või kauemgi.

Zinaida tahab sõlmida aastase fikseeritud hinnaga paketi. Kuigi soovitatakse börsipaketti, ei ole ta valikus kindel. «Kõik ikka kardavad seda börsihinda, sest mine tea, mis edaspidi juhtuma hakkab. Ja mul on väike tarbimine, nii et mis selle fikseeritud hinnaga ikka juhtuda saab. Aga kolmeaastast lepingut ma sõlmima ei hakka,» on ta kindel.

Mõlemad vanaprouad on tulnud teeninduskeskusesse, sest nad ei kasuta internetti.

Ooteruumis istekoha saanud, keskpäevast saadik järjekorras ootav Veera Kuldnokk selgitab ajakirjanikele lahkesti, et järjekorranumbritega on keeruline süsteem. Nimelt on numbreid kuni 199ni. Sealt edasi hakkavad numbrid jooksma jälle otsast peale. Esimene ring on juba täis. Teine ring on kerinud 69ni. Kuldnoka number on 172. Kuldnokk on arvestanud, et poole tunniga suudetakse 11 laua juures teenindada 50 numbrit. Nii et umbes tund ootamist on veel jäänud.

Tema kõrval diivanil istet võtnud prouadel on aga kolmanda ringi number. «Praegu on siin juba inimesi vähem, enne oli ikka suurem trügimine ja osa inimesi on lihtsalt ilma teeninduseta ära läinud. Jube,» räägib ta.

Hommikul oli kohal 400 inimese ringis ning järjekorraautomaat asub teeninduskeskuse kõige tagumises nurgas.

Kuldnoka sõnul on raske järjekorra kiirust ennustada, sest ootamas on peamiselt vanemad inimesed, kellel kuulmisega raskusi, ja nii läheb asjaajamisega kauem.

Vestlusse sekkub pensionäriproua, kes kuulutab, et 21. detsembril tuleb maailma lõpp.

Kuldnoka sõnul ei ole elektrituru avanemisega seotut rahvale piisavalt selgitatud ja eks aetakse ka puru silma, ei taheta infot välja anda. Info jagamine on tema hinnangul jäänud liiga hilja peale.

Isegi energeetik ei taipa

«Keda siin ikka teist usaldada,» põhjendab ta Eesti Energia valikut. «Mul on see olnud ja teised on kõik uued tegijad. Eks aasta pärast vaatab uuesti,» lubab ta.

«Isegi mina ei saa nendest pakettidest aru,» tõdeb põlevkivikeemiku haridusega, nüüd tuulegeneraatoritega tegelev Martin Voll. Tema tahaks rohelist energiat ja seetõttu pole tal enda sõnul suurt valikut. Senise monopoli kõrval peaks seda küll kuuldavasti pakkuma ka Imatra ja lätlaste Elektrum, aga kus nendega lepingut teha saab, vanahärra ei tea. Tema ei ole tõre, vaid ootab rahulikult ja kannatlikult.

Kõik nii rahumeelsed ei ole. «See on täielik bardakk. Istume siin juba kaks tundi. Nüüd on vähe rahvast, aga enne ei saanud siin üldse liikuda. See ei ole normaalne, et inimesed peavad siin niimoodi piinlema,» kurjustab 85-aastane Tamara Gorbatšova. On selge, et kui valitsust saaks kukutada elektrilepingu sõlmimise järjekorras, oleks see juba tehtud.

Kristel Aava, kes oli tulnud elektrilepingut enda nimele ümber vormistama, tõdeb, et tal ei olnud valikut. Klienditeenindusest kinnitati, et lepingut saab ümber teha ainult kontoris.

Tagasi üles