Meediaanalüütik Toomas Leito kirjutab oma igakuises reklaamituru analüüsis, et novembris toimus reklaamiturul kurb paigalmarss ning märgiline on see, et reklaamikäibe tõusu polnud isegi mitte veebis.
Reklaamiturg novembris: kurb paigalmarss
Võrreldes eelmise aasta novembriga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 77 külge ehk 9 protsenti, moodustades 937 külge. Käive jäi enamvähem eelmise aasta tasemele, moodustades 1,4 miljonit eurot. Eesti Ekspress ilmus selles novembris viis korda ja mullu neli korda. Kui seda arvesse võtta, siis tegelikult käive vähenes paar protsenti. Käive on mahu kasvust väiksem suuremate allahindluste tõttu, eriti Postimehes ja Eesti Ekspressis. Veebireklaamikäive suurenes 4 protsenti ja veebireklaamifirmade käive vähenes 3 protsenti.
«Märgiline on see, et ka veebis pole reklaamikäibe tõusu. Delfis ja Netis oli oluline tagasiminek,» kirjutab Leito. «Ebakindlus turul jätkus. Suuremad Eesti firmad kulutavad reklaamile suhteliselt rohkem kui välisfirmad, kus turunduskulud on külmutatud või vähendatud. Kuuldavasti jätkub sama tendents ka järgmisel aastal.»
Heaks uudiseks on sisustusreklaami elavnemine: mullusega kasv ligi 50 protsenti. Eks see ole loogiline jätk elavnemisele kinnisvaraturul. Samas suurusjärgus suurenes ka tervise(ravimite) reklaam. Ka autoreklaam kasvas mõne protsendi võrra. Täiesti vajus ära reisi- ja telekommunikatsioonireklaam. Ka ehitusvaldkonnas valitses langustrend. Pärast suve pole personaliotsing «jalgu alla» saanud.
Turuliider on endiselt vankumatult Postimees.
Võrreldes eelmise aasta 11 kuuga vähenes viie lehe reklaamimaht 127 külge ehk 1,5 protsenti, moodustades 8466 külge. Reklaamikäive suurenes 234 000 eurot ehk 2 protsenti, moodustades 13 miljonit eurot.
Reklaamimaht suurenes Äripäevas 9 ja Postimehes 3 protsenti, vähenes: Eesti Päevalehes 10, Õhtulehes 5 ja Eesti Ekspressis 4 protsenti.