Lugeja küsib: miks on poetšekid Eestis nii pikad?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ka ühte asja ostes, antakse kaasa pikk tšekk.
Ka ühte asja ostes, antakse kaasa pikk tšekk. Foto: Lugeja foto

Venekeelse Postimehe lugejal tekkis küsimus, miks on poetšekid nii pikad. «Liider on selles osas Konsum. Ostan seitse asja, aga tšekk on 25 cm pikk. Muide, kui ma kord ostsin vaid ühe asja, oli see vaid pisut lühem. Aga Lätis on tšekid märksa lühemad,» kirjutas lugeja.

Tšekkide pikkust selgitasid kaupmehed erinevalt. «Ostutšekkidel näitame oma kliendile tema jaoks olulist infot - milliseid allhindlusi ta kaupluses sai (nt sünnipäeva soodustus, toodete allhindlused) ning kui palju punkte on kogunenud tema kontole läbi Säästukaardi boonusprogrammi,» selgitas Liina Kivimägi ETKst, kuhu kuulub Konsumi pood.

«Tšekil on info ostude kohta ja täpsed andmed on klientidele väga olulised,» rääkis Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Ta lisas, et tšekil on näha, milliseid kaupu osteti ja soodushinnaga toote puhul on näha allakindlus, aga ka toote uus hind. «Oleme nõus, et kviitung võiks olla lühem ja tegelema tõsiselt selle teemaga. Meie jaoks on oluline, et tšekil oleks kõik kliendi jaoks vajalik info, kusjuures see oleks täpne,» rääkis pressiesindaja.

Selveri pressiesindaja Annika Vilu sõnul on tšekil palju kohustuslikke elemente, mis on hädavajalikud, et näiteks ettevõte saaks neid vajaduse korral kasutada kuludokumendina. «Kviitungi pikkus sõltub teksti suurusest ja kirjašriftist. Meie jaoks on oluline, et ostjatel oleks lihtne seda lugeda,» lisas Vilu.

Prisma pressiesindaja Kadri Lainase sõnul on kviitung klientide jaoks väga oluline. «Näiteks saavad Prisma kliendid ostetud kaupa ümber vahetada neile rohkem sobiva vastu, kui kaup on endiselt müügikõlbulik ning tšekk on alles,» tõi ta näite. Samuti on tšekk oluline siis, kui tootega esineb probleeme. «Tuleb võtta arvesse, et kuna Prisma kaupluste hinnatase on sageli soodsam kui paljudel hulgikauplustel, käivad meie juurest oste tegemas ka erinevad kohvikud ja vahel isegi väikepoed. Kassatšekil on toodud oluline ja seaduses ette nähtud info ka ettevõtete raamatupidamise tarbeks,» lisas ta.

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul on nende poekviitung optimaalse pikkusega ja seal on ostja jaoks oluline informatsioon. «Muidugi ei ole poed huvitatud arutust paberikulutamisest ja tahavad säästa loodust,» kinnitas Erilaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles