Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Infosulus pensionärid sõlmivad elektrilepinguid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektrilepingu sõlmimise huvilised eile Eesti Energia Tähesaju kontoris.
Elektrilepingu sõlmimise huvilised eile Eesti Energia Tähesaju kontoris. Foto: Toomas Huik

Eesti Energia klienditeenindused on tulvil segaduses pensionäre, kes on valmis tunde istuma, et uus leping sõlmitud saaks.

Eile Tallinnas Lasnamäel Tähesaju klienditeeninduses istunud pensionär Maia Andersson tunnistas, et tal ei ole aimugi, milliseid lepingutingimusi elektrimüüjad pakuvad.

«Ühistu meil sellega ei tegele, kahjuks internetti ka ei ole, siin me nüüd istume ja ootame. Öeldi, et võib minna kuni poolteist tundi,» ütles ta.

Uue lepingu plaanib Andersson sõlmida küll Eesti Energiaga, ent põhjendust ta sellele ei leidnud. «Ma tahaksin tegelikult Lätit (Latvenergole kuuluv Elektrum – toim), aga see ilmselt osutub väga keeruliseks. Mida kiiremini siit pääseb, seda parem,» rääkis ta.

Suurem osa klienditeeninduse külastajatest olid pensionärid, kes lootsid elektrituru avanemise ja hinnapakettide teabe osas teenindajale. Näiteks venelanna Tamara oli kodus koostanud küsimuste nimekirja, et midagi olulist ei ununeks.

Pensionärid Elvi Kivvit ja Velli Tiido tahtnuks järjekorda nähes ukselt kohe tagasi pöörduda.

Tiido tundis muret, et mida lähemale 10. detsember jõuab, seda pikemaks järjekord venib, kuid lõi siiski käega ja lubas hommikul tagasi tulla.

Kivvit kinnitas, et ei tahaks üldse esimese müüja juures lepingut teha, vaid käia ja uurida pakkumiste kohta ka teistelt.

«Kui oleks kusagil koordinaadid, kus miski firma asub, kus saab lepingute tingimustega tutvuda, sellisel juhul oleks asi palju kergem,» rääkis ta.

Administraator Marit Kuuse tunnistas, et paljud vanemad pöördujad ei tea, kuidas tegutseda. «Nad teavad, et midagi on vaja ringi teha, aga mida, seda paljud ei tea. Eks me anname infot ja vabaturu leping saab üldjuhul ikka kohe tehtud,» lausus ta.

Samas leidus klienditeeninduses ka teadlikumaid ootajaid.

«Lepingut valides kehtib lihtne põhimõte – kindlate hindadega pakettidel on hind nii kõrgeks pandud, et firma oma raha kätte saaks. Mina otsustasin börsihinnaga liituda,» ütles koos emaga klienditeenindusse tulnud pensionär Helgi.

Tema karkudele nõjatuv ema pidi kaasa tulema, kuna praegune leping on tema nimele vormistatud.

Administraator Kuuse sõnul eelistavad pensionärid fikseeritud hinnaga pakette.

Kui tarbija 10. detsembriks elektrimüüjat ei vali, on elekter tagatud üldteenusega, mis ei ole kuigi soodne lahendus. Üldteenuse hinna aluseks on eelmise kuu keskmine kaalutud turuhind, millele lisatakse elektrimüüja kasumiprotsent.

Tagasi üles