Estonial Airil on kaks peamist arengustsenaariumit, mille kohaselt langevad ettevõtte tulud vastavalt kas 15-20 protsenti või 30 protsenti, kirjutab ajakiri Saldo.
Estonian Air võitleb ellujäämise nimel
Suur osa Eesti ettevõtteid ei võitle enam kasumi pärast, vaid ellujäämise nimel. Me ei saa keskkonnast erineda, lausub Estonian Airi president ja juhatuse esimees Andrus Aljas.
Lennufirmal on kaks peamist arengustsenaariumit aastani 2011: optimistlik vaade eeldab lendajate arvu ja tulude langust 15-20 protsenti ning pessimistlik stsenaarium, mis uurib arenguid, kui tulud langevad 30 protsenti.
Lauasahtlis on ka kolmas stsenaarium eriti süngete arengute puhuks, kui toimub näiteks krooni devalveerimine ja klientide hinnatundlikkus oluliselt suureneb.
Devalveerimine ja sellega kaasnev klientide maksejõu vähenemine tooks Aljase sõnul Eestis kaasa ränga turulanguse.
Estonian Airi lendajate arv on tagasi aastas 2006. Aljas usub, et see hakkab tõusma enne kui majandus tervikuna.
Estonian Airi suuromanik SAS on oma 49protsendilist osalust müümas, kuid Aljas ei oska ostjate kohta midagi arvata. Spekulatsioonide kohta nagu võiks Tallink lennufirmast huvitatud olla, arvab ta, et tõenäoliselt ei ole lennundus ettevõttele kõige parem koht riskide maandamiseks. Samuti ei usu ta Air Balticu stsenaariumi, kus juhtkond firma välja ostis, kordumist Tallinnas. Tehing tähendaks riskikapitali kaasamist, kuid sellise raha hind on liiga kallis.
Tagasilöökidele vaatamata liigub Estonian Air efektiivsuse suunas. Meie jätkusuutlikkus on viimaste kuude otsuste valguses oluliselt kasvanud, mida kinnitab ka omanike otsus tõsta aktsiakapitali, lausus Aljas.