Ning siis veel sohvrite küsimus: igal Euroopa Liidu Kohtu kohtunikul on oma autojuht. Miks?
Paar sõna ka pensionidest. Cameron väidab, et pensioniiga tuleks tõsta 68 aasta peale. Mis on väidetavalt kõrgevõitu vanus – kuigi Itaalia ja Kreeka on seda juba teinud. Raskem on vaielda vastu väitele, et soov saada pensionile 70 protsendiga palgast on ajast ja arust. Erasektoris ei kehti see kord enam praktiliselt kusagil.
Üks asi, mille üle Euroopa Komisjoni ametnikud Brüsselis kogu aeg kurtsid, oli tappev igavus. Aga nad seletasid, et töökohta vahetada ka ei saa, kuna selliseid pensioniskeeme nagu komisjonis polevat siin ilmas kusagil. Äkki oleks aeg midagi muuta?
Ja lõpuks see kurikuulus Strasbourgi vahet saalimine.
Prantslaste hingerahu huvides on teatavasti tarvis pidada kahte Euroopa Parlamendi hoonet.
Mõlemad on parajad pirakad, üks Brüsselis ja teine Strasbourgis. Iga kuu kolitakse kogu parlament üheks nädalaks Strasbourgi, maksma läheb see sadu miljoneid eurosid aastas.
Isegi Brüsselis on paljud nende kulude ja ebamugavuste pärast maruvihased. Samas ei ole siiani õnnestunud sellele kombele lõppu teha, kuna Strasbourgi roll on raiutud Euroopalepingutesse ning prantslastel on õigus lepingumuudatustele veto peale panna.
Nii et kui nad kinnitavad, et kogu see kisa raharaiskamisest ELis on euroskeptikute tühi vada, tasub olla kergelt... skeptiline.
*Eesti Õiguskeele Keskuse andmetel on ELi ametlikus sõnavaras «invaliidsuse» asemel kasutusele võetud termin «puue», mis tähendab nii tervisekahjustust kui keskkonnast tulenevaid takistusi ning hoiakuid.
Copyright The Financial Times Limited 2012