Pangakaardiga makstes tuleb mõnikord ette, et makse ei õnnestu ning selle põhjust klient teada ei saa, kuna tšekile trükitakse vaid mõni kood või võõrkeelne tekst.
Kaardimakse veateated tekitavad segadust
Näiteks võib ebaõnnestunud makse korra leida tšekilt kirja «tagasilükatud, vastus: 935 chip declined» või «204 restricted card».
Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask ütles, et pank on teadlik, et osad veateted on ingliskeelsed ja mõned üksikud veakoodid on jäänud mingil põhjusel veel tõlkimata. «Et mitte minna liiga tehniliseks siis võin üldisemalt öelda, et põhjus võib nt peituda mõnes vanemas kaardimaksesüsteemis. Võin kinnitada, et enamik neid veateateid on ikkagi eesti keelde tõlgitud ja peaksid olema ka tarbijale arusaadavad,» kinnitas Siilivask.
Siilivase sõnul on veateated mõeldud eelkõige kaupmeestele, kes on üldjuhul teadlikud koodide taga peituvast põhjusest.
«Etteruttavalt mainin ära, et igal kliendil on samuti alati võimalus helistada panka ja küsida järgi, mida täpselt tähendab mingi kood nende tsekil, pangal on selleks ööpäev ringi avatud kõnekeskuse üldnumber 6 310 310,» tõi ta välja.
SEB panga kommunikatsioonijubt Evelin Allas ütles, et SEB panga poolt väljastatud terminalid annavad numbrilise vastuskoodi juurde alati ka eestikeelse selgituse. «Lepingu sõlmides anname kaupmehele kaasa juhendi, kus on välja toodud enamlevinud vastuskoodid koos tegevusjuhistega. Lisaks saavad kaupmehed helistada küsimuste ja probleemide korral terminali peal olevale telefoninumbrile,»kinnitas ka Allas. Sama kehtib Swedbanki puhul.
«Chip decline» tähendab ühenduse probleemi
Siilivase sõnul on veateateid umbes 30 ringis.
«Keeldumisi võib terminal anda erinevatel põhjustel ning seetõttu on terminaliselgitus üldsõnaline,» lisas Allas.
Näiteks kui terminal annab veateateks «chip declined» – tõlkes «kiipkaart keeldus tehingust», siis on põhjuseks see, et on ühenduse probleemid. Sellise vastuse korral tuleb kaupmehel helistada terminali peal olevale telefoninumbrile täpsema põhjuse selgitamiseks.
«204 restricted card»- tõlkes «piiratud kasutusega kaart/suletud kaart». Vastuse saab kaart, mille limiidid on ületatud või kaart on suletud.
Kaardi omanik saab ise peale panna erinevaid piiranguid oma kaardile. Sellise vastuse korral tuleb kaardivaldajal pöörduda oma kodupanka ning selgitada välja, miks terminal andis sellise veateate.
«Eks need põhilised vead olegi seotud koodidega, mis algavad numbriga 9. Ehk siis need, mille puhul on tegemist mingi süsteemiveaga. Olgu see siis panga, kaupmehe, sidepakkuja või mõne kolmanda osapoole problem,»lisas Siilivask.