Igal aastal küsivad pimedal koidueelsel tunnil pikkadesse sabadesse kogunevad jänkid endalt: «On sellel ikka mõtet?»
Leht: musta reede pakkumised vaid näivad soodsad
Nagu selgub, võib vastus vabalt olla eitav.
Nimelt näitas The Wall Street Journali ja hinnavaatlusfirma Decide’i tänavune «musta reede» ostlemispüha uuring, et mitmed nn superdiilid olid mõne kuu eest müügis odavamalt – tihti isegi sama jaemüüja lettidel.
Decide’i andmetel on tänavu varem odavamalt müüdud ligi kolmandikku musta reede sooduskaupadest.
Nii näiteks reklaamis Sears KitchenAid Artisani seeria mikserit seekordsel mustal reedel hinnaga 319,99 dollarit, märtsis aga pakkusid nad sedasama toodet hinnaga 296 dollarit.
«Nagu igal jaemüüjal, kõiguvad meie hinnad aasta lõikes,» ütles Searsi pressiesindaja The Wall Street Journalile meili teel.
Home Depot pakub musta reede puhul General Electricu nõudepesumasinat Adora hinnaga 598 dollarit, rõhutades võimalust säästa 151 dollarit.
Decide avastas, et alles oktoobris müütas Home Depot sedasama masinat hinnaga 538 dollarit.
Must reede on juba pikemat aega kujutanud endast katset veenda inimesi, et hinnad on viivõrd head, et nad ei saa endale kojujäämist mitte kuidagi lubada.
Jaemüüjad on arendanud välja erinevaid taktikaid.
Üks võimalus on hinnata kõvasti alla piiratud koguses kaupa, mis mitte kuidagi müügiks ei lähe.
Ühtlasi on moes paisata müüki suurtes kogustes odavat kraami, mida võib kampaania korras müüa veelgi odavamalt – ilma märgatava kasumikaotuseta.
Tänapäeval pakub internet üha paremaid võimalusi hindu võrrelda ja tõele jälile jõuda.