Tarbijakaitseameti kokku kutsutud Reklaami nõukoda arutas, kas on põhjendatud väljendi «piiramatu» kasutamine mobiilse interneti reklaamimisel ning otsustas, et üldjuhul see põhjendatud ei ole.
Tarbijakaitseamet taunib «piiramatu» interneti reklaamimist
Tarbijakaitseamet tõi välja, et «piiramatu» internet tähendab tavaliselt ikkagi seda, et Interneti maht on piiramata, kuid kiirusele rakendatakse teatud mahu täitumisel piirang nn «mõistliku kasutamise põhimõttest lähtuvalt» (30-50 GB täitumisel).
Reklaami nõukoda, kuhu kuuluvad nii meedia kui ka reklaamiagentuuride esindajad, leidis, et kui öeldakse, et on piiramatu internet, siis peab olema nii maht piiramatu kui ka kiirust ei tohi vähendada, kuivõrd kiiruse vähendamise kaudu piiratakse tegelikkuses ka mahtu.
«Seega väljendit «piiramatu» saab interneti pakkumise iseloomustamiseks kasutada juhul, kui puuduvad igasugused piirangud mahule ja kiirusele ning ei rakendu «mõistliku kasutamise põhimõte»,» seisis Reklaami nõukoja otsuses.
Samuti ei ole nende arvates õigustatud kasutada väljendit «piiramatu mahuga» olukorras, kus kiirust piiratakse, kuivõrd kiirus ja maht on omavahelises seoses. Kiiruse piiramisel väheneb ka mahu koguse saamise võimalus konkreetsel ajaperioodil.
Tarbijakaitseameti avalike suhete juhi Hanna Turetski sõnul ei ole turul väljendi «piiramatu» kasutamisega kõik korras ning reklaamid vaadatakse nüüd üle ükshaaval.
Kõik mobiilsideoperaatorid kinnitasid, et nõustuvad Tarbijakaitseameti ja Reklaami nõukogu otsusega ning on valmis oma reklaame muutma, kui Tarbijakaitseamet nende reklaamides sellekohaseid vigu näevad.