Gartner: Lenovost saab 2013. aastal Hiinas nutitelefonide turuliider

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lenovo nutitelefon.
Lenovo nutitelefon. Foto: SCANPIX

Uuringufirma Gartner hinnangul haarab Lenovo järgmisel aastal Hiinas nutitelefonide turuliidri positsiooni.

Sel sügisel maailma suurimaks personaalarvutitootjaks tõusnud Lenovo on aastaga kasvatanud Hiinas võimsalt ka oma nutitelefonide äri, kirjutab ITNews.

Kui eelmisel aastal omati kolmanda kvartali lõpus vaid 1,7 protsendi suurust turuosa, siis aasta hiljem jäädi 14,8 protsendi suuruse osaga alla vaid turuliider Samsungile. Lõuna-Korea tehnoloogiahiiglane omas Hiinas septembri lõpu seisuga 16,7 protsenti nutitelefonide turust.

«Me teadsime, et Lenovo on Hiina üks tugevamaid ettevõtteid, kuid me ei oleks osanud arvata, et muutused nii kiirelt juhtuvad,» ütles Gartneri analüütik Sandy Shen. «Me uskusime, et Lenovol läheb mitu aastat, enne kui nad suudavad nutitelefonide turul läbi lüüa.»

Shen lisas, et Lenovole on seni edu toonud laia mudelivaliku puhul just soodsama hinnaklassi telefonid, samas kui välismaiste konkurentide Samsungi ja Apple'i pakutavad telefonid jäävad Hiinas pigem kallimasse hinnaklassi. Samas on turuliidriks saamine Gartneri analüütiku hinnangul palju lihtsam, kui selle positsiooni hoidmine.

«Lenovo võib olla küll võimeline juhtivat positsiooni haarama, kuid põhiline küsimus seisneb selles, kui kaua nad seal suudavad püsida, ilma, et mõni teine soodsaid telefone pakkuv ettevõte nad troonilt tõukaks,» ütles Shen.

«Kui vaadata nutitelefonide tootjaid, siis nende viimased mudelid tunduvad üsna sarnased, neil kõigil on kiired kahe- või neljatuumalised protsessorid ja kõrge kvaliteediga puuteekraanid. Lenovo puhul on tähtis leida mingi erinevus, millega kogu turul silma paista,» ütles Shen.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles