Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Raasuke: lennuohutuses kompromisse ei tehta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Erkki Raasuke.
Erkki Raasuke. Foto: Peeter Langovits

Riigile kuuluva lennufirma Estonian Airi nõukogu esimehe Erkki Raasukese sõnul on lennuohutus Estonian Airi jaoks niivõrd oluline teema, et selle osas kompromisse ei tehta.

«Lennuohutus on niisugune teema, et kui peaks tulema väikseimgi signaal, siis sellele kohe reageeritakse,» ütles Raasuke. Ta lisas, et hiljutistel koosolekutel on Estonian Airi lennuohutuse eest vastutav juhtkonna liige Andreas Kari kinnitanud, et Estonian Airi praegune lennuohutuse tase on kõrge.

Liinilendurite assotsiatsiooni täna öösel tehtud avaldust, mille kohaselt kollektiivlepingu puudumine tähendab töötajate jaoks määratlematust ning lennufirma jaoks lennuohutuse taseme langust, Raasuke kommenteerida ei soovinud. «See on liialt oluline teema, et selle üle ilma põhjalikuma analüüsita spekuleerida,» ütles Raasuke.

Raasuke on aga endiselt seisukohal, et varasem Estonian Airi kollektiivleping on olnud piirav ning ettevõtte arengut takistav. «See võib mitte meeldida, seda võib pidada asjatundmatuks, kuid see on minu hinnang ning loomulikult olen kasutanud eelnevalt ka taustajõude, et olla oma hinnangu paikapidavuses kindel,» ütles Raasuke.

Estonian Airi nõukogu on Raasukese sõnul praegu keerulises situatsioonis, kuna nõukogul lasub hoolsuskohustus, samas kui ettevõte kaotab praegu umbes 70 000 - 80 000 eurot päevas. «Enne kui palume omanikul ettevõtet rekapitaliseerida, peame olema kindlad, et ettevõte on võimeline jätkusuutlikult tegutsema. Kui see nii ei ole, siis peab nõukogu looma vastavad tingimused,» ütles Raasuke.

Kas uus kollektiivleping lõpuks sõlmida õnnestub, sõltub Raasukese sõnul osapoolte võimekusest leida kesktee. «Kollektiivleping kontseptsioonina kätkeb palju positiivseid asju ning hea kollektiivleping aitab ettevõtte tegevusele kaasa. Küsimus on aga selles, kas jõuame läbirääkimiste käigus miinimumheadusega kollektiivlepinguni.»

Eile teatas Estonian Air, et koondab seoses lennumahtude vähenemisega 146 töötajat ehk ligi pooled praegusest 318 töötajast. Uuendatud struktuuri kohaselt töötab Estonian Airis 172 inimest, kellest 100 on lennupersonali liikmed ja ülejäänud tugifunktsioonide ning administratiivosakondade töötajad.

Pärast lennumahtude vähenemist jääb Estoniana Airi liinivõrku kümme sihtkohta: Stockholm, Kopenhaagen, Amsterdam, Brüssel, Oslo, Moskva, Peterburi, Kiiev, Vilnius  ja Trondheim.

Pilootide ametiühing Eesti Liinilendurite Assotsiatsioon teatas teisipäeva öösel, et kuulis koondamisest pressiteate vahendusel. Samuti avaldas ametiühing muret selle pärast, et kollektiivlepingu puudumine tähendab töötajate jaoks määratlematust ning Estonian Airi jaoks lennuohutuse taseme langust.

Tagasi üles