Kui aastaid oli Eesti suurima maitseainete tootja Santa Maria maitseained poeriiulis tähestiku järjekorras, siis nüüd on need väljas grupeeritult.
Santa Maria lõi oma senise maitseainete riiuli segi
«Tähestikuline süsteem oli kasutuses umbes viis aastat, kuid uuringus, mille läbi viisime, tuli välja, et enamus inimesi ei teadnudki seda,» rääkis Santa Maria turundusjuht Kadri Tolsberg. Ta tunnistas, et ettevõte polnud senisele süsteemile ka kunagi suuremat kampaaniat teinud.
Uue süsteemi loomisel võeti abiks tarbijate soovid, kes said ise jaotada maitseained gruppidesse nii, nagu nad tahaksid, et need oleks liigitatud.
«Põhimõte on selline, et piprad ja piprasegud, mis on tähistatud mustaga, on riiulis koos. Ürdid ja ürdisegud on tähistatud rohelisega ning puhtad (peamiselt ainult ühest komponendist koosnevad) maitseained tume-sinisega,» selgitas Tolsberg. Maitseainesegud on tähistatud kollasega ning universaalsed maitseained (soolal põhinevad tooted) helesinisega. Lisaks on küpsetustooted eraldi (tähistatud beežiga) ning riiuli paremalt ülemisest osast leiab nn erilised maitseained.
Et inimestele uut süsteemi paremini tutvustada, siis selle aasta esimeses kvartalis seisid kauplustes riiulite juures esitlejad, kes selgitasid, kuidas uue süsteemi järgi tooteid leida. Lisaks oli aasta alguses ka telereklaam, mis uut riiulijaotust tutvustas.
«Praeguseks võime öelda, et uus süsteem toimib. Meie turuosa on tõusnud ning enam ei ole märgata kauplustes inimesi, kes palju aega riiuli ees lemmikmaitseaine otsimisele kulutaks,» kinnitas ettevõtte esindaja.
Selveri pressiesindaja Annika Vilu sõnul on Santa Marial ainsa maitseainemüüjana oma riiul. «Selveritest leiab erinevaid kaubamärke, näiteks Meira, Kuldna, Anatols, Vegeta, kuid Santa Mariat ostetakse kõige rohkem,» lisas ta.