Eestis tegutsevad kahjukindlustajad on tänavu üheksa kuuga kogunud 172,3 miljoni euro eest kindlustuspreemiaid, mida on 6,3 protsenti enam kui mullu. Turu suurim võitja on eelmisel aastal SEB pangaga eksklusiivlepingu sõlminud RSA.
Kindlustajad jagavad turgu
Kahjukindlustust pakkuvad firmad on siiani olnud üpris kindlalt oma positsioonidel. Kolm suuremat – If, Ergo, Swedbanki Varakindlustus – säilitasid oma positsiooni. Mullu aprillis SEB pangaga koostööd alustanud RSA tõusis aga neljandaks, tõrjudes sellelt kohalt Seesami.
Nimelt kogus RSA tänavu üheksa kuuga kindlustuspreemiaid 18 miljoni euro eest, Seesam veidi vähem kui 17,8 miljoni euro eest. RSA tegi märkimisväärse, 116,6-protsendilise kasvu.
RSA juht Kaido Kepp märkis edu põhjuseks kindlustusturu üldise arengu. «Terve kindlustusturg on masust üle saanud ja hakanud veidi kasvama,» kinnitas ta. «Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on turg tervikuna kasvanud umbes kuus protsenti.»
Koostöö pangaga
Mõnes kindlustusliigis on turg kasvanud Kepi sõnul rohkem, näiteks reisi-, veose- või ettevõtete omanduses olevad autode kindlustuse osas, mõnes aga üldse mitte (näiteks eraisikute omanduses olevate autode osas).
RSA kiire klientide kasv on Kepi sõnutsi tingitud eelkõige heast maaklerite võrgustikust ja koostööst suuruselt teise Eesti pangaga.
Eesti turuliider kahjukindlustuses on endiselt If P&C, mis kogus üheksa kuuga preemiaid enam kui 48 miljoni euro eest. Võrreldes mullu sama ajaga oli kasv aga vaid 0,8 protsenti.
Firma juhatuse liige ja Eesti müügidirektor Artur Praun ütles, et ettevõtte selle aasta kindlustusmahud on ennekõike mõjutatud liikluskindlustuse mahtude vähenemisest. «Kaskokindlustuse mahud on aga see-eest kasvanud üle turu taseme, seda eriti ettevõtete hulgas. Antud muutus toetab ka ettevõtete varakindlustuse väga positiivset kasvu,» lisas ta.
Turu suuruselt kolmanda kindlustusseltsi Swedbank P&C Eesti tegevdirektor Ivika Torpel sõnas, et nende 0,3-protsendiline preemiate suurenemine ehk sisuliselt paigalseis oli tingitud sellest, et aastatel 2006–2009 klientide poolt liisitud sõidukite lepinguperioodid on lõppenud või lõppemas ja nendega ka koos tasutud kindlustused.
«Liisingu uusmüük on aga praegu madalam kui mainitud aastatel ja see on peamiselt avaldanud mõju meie sõidukite portfelli kasvu langusele,» selgitas Torpel.