USA jaemüüjad valmistuvad iga-aastaseks «musta reede» ostupühaks. Erinevalt eelmistest aastatest keskendutakse sel rohkem ja internetimüügile.
USA poed valmistuvad «Hulludeks päevadeks»
Et ameeriklased on poes tunglemisest väsinud ning eelistavad pidžaamade väel kodus voodis rüperaal süles ostelda, näitas juba eelmise aasta statistika, mil 40 protsenti tänupühajärgse ostupüha ostudest sooritati internetis, kirjutab Wall Street Journal. Kokku kulutati poodides siis ligi 53 miljardit dollarit. Võrdluseks - 2006. aastal moodustasid ostud internetis vaid 23 protsenti kogumüügist.
Ent mitmed poed keskenduvad siiski põhitähelepanu nendele, kel meeldib ostud kohapeal sooritada. Sears, Wal Mart ja Target teevad seetõttu oma uksed lahti juba tänupüha õhtul, mil enamus peredest kodus tänupüha tähistavad.
See tekitas omakorda pahameelt viimase töötajates, kes sooviksid samuti kodus olla, mitte tööl. Seetõttu hakkasid kaks töötajat ka interneti allkirju koguma varasema avamise vastu. Kokku saadi 200 000 allkirja, teiste seas ka Targeti aktsionäridelt.