Äppmiljonäri võitu jahivad kümme ideed veinigiidist sõjamänguni

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutitelefon. Illustreeriv foto.
Nutitelefon. Illustreeriv foto. Foto: SCANPIX

EMT teatas, et «Äppmiljonäri» kampaania raames esitatud 9535 erinevat idee seast on žürii välja valinud kümme finalisti, kes jätkavad võistlust Äppmiljonäri võidu nimel.

Finaali jõudnud rakenduste ideede hulka kuuluvad veinigiid, sõjamäng, teenuste vahendus, autoomaniku ja sõitja kokkuviimine, lemmikloomaotsija, linnulaulutuvastaja, inimeste kokkuviimine, terviseraamat, taaskasutus ja kaameraäpp.

Analoogsete ideede korral valis žürii finaali selle idee, kus rakenduse toimimismehhanism ning potentsiaalse tulu teenimise kohad olid põhjalikumalt lahti kirjutatud.

Kümne finalisti hulgast teeb žürii oma otsuse käesoleva nädala jooksul ning võitja kuulutatakse välja 19.novembril kell 15:00 EMT Keskuses Solarises. Äppmiljonäri kampaania võitjaks valitud idee arendatakse EMT poolt EMT kuludega välja reaalseks mobiilirakenduseks.

Ühtlasi selgub Postimees.ee keskkonnas peatselt avataval  rahvahääletusel rahva lemmikidee, kuhu kõik saavad oma hääle anda. Rahva lemmik kuulutatakse samuti välja 19.novembril.

Iga ideed hinnati žürii poolt viies kategoorias: uuenduslikkus (kas midagi sellist on juba olemas või mitte), arendatavus (kas head ideed on võimalik ka praktiliselt ära teha), turuletoomise aeg (kui kaua võib äpi arendamine ja potentsiaalsete partneritega läbirääkimine ja kokkuleppele jõudmine aega võtta), tulusus (kas ideel on potentsiaali ka raha teenima hakata) ja sotsiaalne mõõde (kui paljudel inimestel võiks olla vajadus selle äpi/teenuse järele).

5-liikmelisse žüriisse kuuluvad Garage48 asutaja ja mentor Ragnar Sass, ajakirja Digi peatoimetaja Henrik Roonemaa, Creative Mobile asutaja Vladimir Funtikov, infotehnoloog ja IT-visionäär Linnar Viik ning EMT tehnoloogiadirektor Tiit Tammiste.

Võitja väljakuulutamise järel asutakse rakendust arendama, milleks kulub eeldatavalt 2-3 kuud. Seejärel läheb äpp Apple AppStore´i ja Google Play rakendustepoodi. Kõik rakendusest teenitavad tulud ja rakenduse omandiõigus jäävad rakenduse idee esitajale.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles